بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بنا بر آخرین تحقیقات انجام شده ویروس کرونا می‌تواند ۹ ساعت روی پوست انسان زنده بماند. این مقدار چهار برابر بیشتر از زمانی است که ویروس آنفلوآنزا روی پوست زنده می‌ماند.

پوسیدگی دندان‌ها و ساییدگی فک و لثه از جمله مشکلاتی است که برخی افراد گرفتار آن هستند و با افزایش سن اتفاق افتادن این معضل به صورت طبیعی خواهد بود، اما رخ دادن چنین اتفاقی در سنین کم اتفاقی غیر طبیعی است که باید برای حل آن روند درمان در پیش گرفت.
سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: در شبانه روز گذشته ۴۱۵۱ بیمار شناسایی و از این میان ۲۱۲۷ تن در مراکز درمانی بستری شدند.

در حالی رئیس جمهوری اقتصاد ایران را دارای وضعیت بهتر نسبت به اقتصاد آلمان توصیف می کند که این کشور در یک سال گذشته صادرات ۱۳۲۸ میلیارد یورویی کسب کرده که با صادرات 40 میلیارد دلاری ایران قابل مقایسه نیست و کاهش 10 درصدی اقتصاد این کشور تبعاتی در زندگی مردمش ایجاد نمی کند. حال سوال این است که آیا رئیس جمهور از آمارهای اقتصادی بی اطلاع است یا کلام خلاف واقع عادتی شده برای منتخب مردم کشورمان!؟
در پی روند افزایشی کرونا در تهران صورت گرفت؛

رایزنی برای دورکاری کارمندان و محدودیت سفر از مبداء تهران


معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در پایتخت با اشاره به تاثیر مستقیم دورکاری کارمندان در کاهش ترددها و کنترل و مهار کرونا، از اتخاذ تصمیم و ارایه پیشنهاد اعمال دورکاری کارمندان و محدودیت سفر از مبداء تهران به سایر شهرها و استان‌های کشور خبر داد.

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نحوه جریمه متخلفان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین می‌شود.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تنها راه مقابله با این بیماری و کنترل آن در شرایط فعلی تنها پیشگیری است و باید با افرادی که از رعایت پروتکل‌های بهداشتی تخطی می‌کنند براساس قانون برخورد شود.
استاندار تهران گفت: هفته آینده استفاده از ماسک از در منازل در استان تهران اجباری خواهد شد و بر اجرای این قانون به‌شدت نظارت می‌شود.

ریزش مو مشکل بزرگی نیست که نتوان آن را درمان کرد بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه مسئولان حوزه شهری نباید بعد از گذشت ۳ سال از تصدی شورای شهر و شهرداری در بیان مشکلات حمل و نقل عمومی در موضع مطالبه‌گر قرار گیرند تاکیدکرد که شیوع کرونا نمی‌تواند دلیلی برای سلب مسئولیت مدیران شهری باشد.
محققان استرالیایی سرگرم ساخت یک افشانه بینی هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن تکثیر ویروسی ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد. آزمایش‌های انجام شده روی حیوانات نشان داد که این افشانه تا ۹۶ درصد تکثیر ویروسی را کاهش می‌دهد.