بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رییس بخش عفونی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با بیان اینکه اختلال بویایی و چشایی یکی از مشخصه‌های ابتلا به کووید ۱۹ است، به بیان مهمترین تفاوت‌های کرونا و آنفلوانزا پرداخت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اشاره به جریمه تخلفات بهداشتی، گفت: عابران پیاده که ماسک نمی زنند، با استفاده از دوربین‌های پلیس، شناسایی و جریمه می‌شوند.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه ۵۱ درصد تخت های بستری و ۲۱ درصد تخت های مراقبت ویژه را برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستانهای ارتش در سراسر کشور افزایش داده ایم، گفت: به تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است، با تمام ظرفیت، آمادگی لازم برای خدمات رسانی به بیماران تنفسی حاد و مبتلا به کرونا را داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزشی ضمن رد ابتلای خود به کرونا گفت: رییس جمهوری و ما اعتقاد داریم که نباید از شیوه‌های پلیسی و سخت برای اعمال شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا استفاده کرد، اما هیچ کدام از کشورهای مدعی دموکراسی را در طول این سال‌ها نمی‌شناسید که اپیدمی را با خواهش و تمنا جمع کرده باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای جلوگیری از مسیر انتقال ویروس و دایره شیوع آن برای متخلفان استفاده نکننده از ماسک 50 هزار تومان و برای افراد بیماری که از قرنطینه خارج می شوند 200 هزارتومان جریمه در نظر گرفتیم.
امیر حاتمی گفت: مقرر شد به ازای هر روز بستری بیماران مبتلا به کرونا در بخش عادی مبلغ 5 میلیون ریال و در بخش ویژه مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای کمک به مراکز درمانی نیروهای مسلح پرداخت شود.
سخنگوی دولت گفت: هر فردی که در آزمایشگاه به او اعلام شده مبتلا به کروناست از شیوه‌هایی مانند ردیابی موبایل کنترل می‌شود و در صورت خروج از خانه، جرایم سنگینی متوجه اش خواهد شد.
از آنجا که علاوه بر راه تنفسی، ویروس کرونا از طریق مخاط بینی، چشم و دهان و یا لمس سطوح منتقل می‌شود، عینک آفتابی، هندزفری، ساعت مچی و دیگر وسایل مورد استفاده روزمره باید مرتب ضدعفونی شوند.

نماینده آباده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم در کنار مدافعان سلامت است، گفت: فهم مشکلات درمانی نیازمند نظارت میدانی است.