بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس شورای شهر تهران گفت: توصیه می‌کنم که تهران به مدت ۲ هفته‌ تعطیل شود، زیرا اگر این کار را نکنیم، نمی‌توانیم در مقابل موج‌ سوم شیوع کرونا بایستیم.

نمایندگان استان مازندران در نامه ای از رئیس جمهور درخواست کردند

وضعیت خطرناک است؛ جاده‌های شمال کشور را ببندید

یک عضو مجمع نمایندگان استان مازندران از نامه نمایندگان این استان به رئیس جمهور خبر داد و گفت که در این نامه از رئیس جمهور درخواست شده که در ایام تعطیلات پیش رو با اعمال محدودیت‌های اجازه ورود مسافران را به استان‌های شمالی کشور ندهند.
ظریف در گفت وگو با وزیر خارجه ژاپن تاکید شد؛

محدودیت های دارویی علیه ایران جنایت بشری است

وزیر امور خارجه محدودیت‌های غیرقانونی آمریکا در استفاده از منابع ارزی خود در کشورهای دیگر و جلوگیری این رژیم برای خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت عنوان کرد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ویژه کرونا برای ساخت دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دیوان محاسبات کشور خواست تا به این موضوع ورود کرده و صحت آن را بررسی کند.
سرلشکر سلامی در دیدار با وزیر بهداشت:

فعال کردن تمام ظرفیت های درمانی/ سپاه آرایش جنگی گرفته است

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه آرایش سپاه برای مقابله با کرونا آرایش جنگی است، گفت: امکانات سپاه ازقبیل بیمارستان‌های صحرایی، سیار و توان بسیج جامعه پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قراردارد.
استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عدم ایجاد تعادل منطقی بین بیم و امید در پاندمی‌ها را مهمترین عامل شعله ور تر شدن آتش اپیدمی دانست و خواستار ارایه راهکارهای موثر برای مهار ویروس کرونا از سوی سیاست‌گذاران و متولیان بهداشت و درمان کشور شد.

آخرین آمار کرونا در ایران، 22 مهر ۹۹؛

فوت ۲۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۴ نفر بر اثر کرونا جان باختند.

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر گفت: حدود 9ماه از وجود بیماری کرونا می‌گذرد و تا به امروز هنوز برای آن درمان قطعی و یا واکسنی یافت نشده و کسی نمی‌داند تا کی باید با این بیماری دست و پنجه نرم کنیم.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:

دورکاری اجرا شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باید از ظرفیت‌های موجود مانند دورکاری و مرخصی استعلاجی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی به نحو مطلوب استفاده کرد تا با کاهش رفت‌وآمدها، شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور کاسته شود.

دبیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو تشریح کرد؛

چرایی کمبود انسولین قلمی در کشور

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو جزئیات چرایی کمبود انسولین قلمی را تشریح کرد.


رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از امروز ماسک های سه لایه در داروخانه ها با قیمت مصوب ۱۳۰۰ تومان در اختیار مردم قرار می گیرد و فروش ماسک با قیمت بیش از این رقم مصداق گرانفروشی است و با گرانفروشان برخورد می شود.

الکساندر گینسبورگ رئیس مرکز میکروب شناسی و اپیدمیولوژی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که داوطلبانی که واکسن کرونای «اسپوتنیک-۵» زده اند به هیچگونه عارضه و بیماری دچار نشده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۰۴ هزار و ۲۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۸۱۶ نفر رسیده است

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره آثار کرونا بر سلامت روان افراد، گفت: با توجه به افزایش مشکلات روانشناختی به دنبال شیوع کرونا، تقویت سلامت روان امری ضروری است که در این زمینه مشاوران روانشناس از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و مراکز جامع خدمات سلامت آماده خدمت‌رسانی هستند.