صنایع دستی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان:

12 اثر هنرمندان صنایع‌دستی زنجان به جشنواره بین‌المللی ایران راه یافت

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: 12 اثر هنرمندان صنایع‌دستی استان به جشنواره بین‌المللی ایران راه یافت.
آیین افتتاحیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش روز سه شنبه ۱۲ مردادماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

عضو هیات‌علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری معتقد است: آرامگاه و مسجد «شاه یوسف گردیزی» در منطقه پنجاب پاکستان نمایشگاه بسیار زیبایی از کاشی‌کاری ایرانی است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تزریق ۷ هزار میلیارد تومانی جدا از بودجه مصوب، به دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

بافندگی سنتی، فن و هنر تنیدن و گره زدن الیاف به منظور تهیه منسوجات است، هنری که 444 نفر از زنان در ماسوله در آن فعالیت دارند و کیفیت محصولاتشان به‌قدری است که بیش از 7 هزار نفر در فضای مجازی بافته‌هایشان را دنبال می‌کنند..
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از توسعه صنایع دستی استان به صورت دانش بنیان‌ با ایجاد خانه‌های خلاق صنایع دستی خبر داد.

نمایشگاه «۵۰ سال هنر فلزکاری» با آثاری از هنرمندان فقید، پیشکسوت و معاصر رشته قلمزنی در پژوهشکده هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گشایش یافت.
دست‌بافته‌های منحصربه‌فرد مردمان خراسان شمالی به‌عنوان هنری وصف‌ناپذیر مطرح است که نمادهای اشتیاقی و ذوق و احساس آنان نسبت به طبیعت و تاریخ قومی و فرهنگی را در خود جای داده است و نقش‌های بافته‌شده نشان از عظمت فرهنگ، هنر، باورها، آداب‌ورسوم، و تاریخ پر فراز و نشیب این دیار را با خود به یدک می‌کشد.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: «در سه ماهه نخست امسال برای ۱۶۵ نفر از صنعتگران استان از محل صدور مجوزهای صنایع‌دستی اشتغال ایجاد شده است.»
سفالگری از صنایع دستی استان سمنان است که به نحو شایسته شناخته نشده است. در این عکس‌ها که از خبرگزاری مهر گرفته شده است شما را با این آثار زیبا آشنا می کنیم
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از تمدید بیمه هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد و گفت: بیمه هنرمندان صنایع دستی گیلان که از سال ۹۸ تحت پوشش قرار گرفته اند، تا پایان سال ۱۴۰۰ معتبر است.
یادداشت/ حیات صنایع دستی وابسته به فعالیت‌های دیگر به خصوص گردشگری شده است که از قضا صنعتی بسیار وابسته به اوضاع سیاسی و احوال اجتماعی است و در نتیجه دارای اقتصادی به شدت ترسو است. به سخن دیگر پیوند زدن صنایع دستی با گردشگری سبب شد تا کل تجربه صنعتی تاریخی این سرزمین به فعالیتی دست چندم در مجاورت جاذبه‌های گردشگری تنزل یابد و تابع نوسانات شدید آن شود.
زیلو بافی از هنرهای با ارزشی است نشان از دقت نظر و نگاه ظریف و زیبا پسند ایرانیان دارد. این که خواستگاه زیلو بافی کدام نقطه از ایران به درستی مشخص نیست.