صنایع دستی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت شهرک های صنعتی را مکلف کردند تا با اعلام وزارت میراث فرهنگی بخشی از شهرک ها را در اختیار فعالان و تولید کنندگان صنایع دستی قرار دهد.
ماجرای تخریب بافت تاریخی شیراز، برگزاری جشنواره صنایع دستی فجر، لزوم تدوین سند صنایع دستی و تعطیلی کاخ موزه ها به دلیل بارش برف از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی به صورت همزمان در ۱۶ سالن محل دائمی نمایشگاه‌های تهران با حضور وزیر میراث فرهنگی آغاز به کار کرد.
در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری

نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران با نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته همزمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از تلاش برای ثبت جهانی هنر ملی "مرواربافی ملایر" خبر داد.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری شب‌های فرهنگی با محوریت ظرفیت‌های اقتصادی استان و کشور خبر داد.
یک کشف دیگر در تخت جمشید از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی مراتب ثبت ملی هشت میراث ناملموس و یک میراث در خطر را به استاندار بوشهر ابلاغ کرد.
نمایشگاهی از آثار سوزن‌دوزی بلوچ به مدت یک هفته در محل ساختمان شماره ۲ وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

طی دو سال گذشته و به دلیل محدودیت‌های کرونایی در کشور صنایع بسیاری آسیب دیدند اما در این میان هنرمندان صنایع دستی با بیشترین مشکل در حوزه کاری خود مواجه بودند.
به گفته یک پژوهشگر صنایع دستی آمار فعالان حوزه صنایع دستی به عنوان داده اصلی قابل اعتماد نیست درحالی که این آمار باید بتواند یک سرمایه گذار را توجیه کند بنابراین باید بازنگری انجام شود.