مشاوره قبل از ازدواج الزامی می‌شود

معاون مشاوره و امور روانشناختی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر خدمات روانشناختی و مشاوره برای انتخاب درست پیش از ازدواج ارائه می‌شود، اما الزامی نیست، متولیان امر به‌ دنبال الزامی کردن این کار هستند.
تصویر مشاوره قبل از ازدواج الزامی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، معصومه توکلی، معاون مشاوره و امور روانشناختی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی درباره خدمات مشاوره ارائه‌شده پیش از طلاق، اظهار کرد: سال گذشته افزون بر 164 هزار زوج به سامانه تصمیم مراجعه کرده و خدمات از این سامانه دریافت کردند.

وی با بیان اینکه طبق قوانینی که وجود دارد درصد بالایی از افرادی که به مراکز مشاوره پیش از طلاق ارجاع می‌شوند، زوجینی بوده که خواهان طلاق توافقی هستند، افزود: طلاق توافقی سخت‌ترین نوع زوجینی بوده که متقاضی طلاق هستند، چرا که برای موضوعات مختلف و همه موارد توافق کرده‌اند، همه صحبت‌ها گفته شده و عملا مشاور در دقیقه نهایی و مراحل آخر وارد عمل می‌شود.

معاون مشاوره و امور روانشناختی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی بیان کرد: علیرغم این مورد موفقیت‌های خوبی در این زمینه داشته‌ایم، طی آخرین آمار بیش از 22.5 درصد زوجینی که همه چیز بینشان تمام شده بود و بنا بود طلاق بگیرند با مراجعه به مشاورین ما، دعوایشان به سازش ختم شده است.

توکلی خاطرنشان کرد: این آمارها نشان‌دهنده آن است که خدمات مشاوره و روانشناختی که انجام شده اثرگذاری خود را داشته، اما مسئله مهم‌تر آن است که زمان ارائه این خدمات خیلی مهم است شاید لازم باشد در همه مقاطعی که فرد دچار چالش و بحران می‌شود به مشاوره یا روانشناس مراجعه کرده و خدمات دریافت کنند، افراد نباید بگذارند چالش‌ها، مسائل و مشکلاتی که در موضوعات خانوادگی، روابط زناشویی و موضوعات این چنین وجود دارد، عمیق شده و منجر به این شود که راهی جز طلاق نداشته باشند، در واقع مانند مشکلات جسمیکه باید به موقع به پزشک مراجعه کرده و خدمات درمانی دریافت کنند، در زمینه روحی و سلامت روان نیز به همین‌گونه است، چرا که تاخیر در این موضوع می‌تواند تاثیرگذاری خدمات را کاهش دهد.

وی گفت: در حال حاضر برخی آموزش‌ها حین ازدواج و در زمان آزمایش خون به افراد داده می‌شود، همچنین مراکز بهزیستی و دیگر مراکز مشاوره نیز خدمات مشاوره پیش از ازدواج برای انتخاب درست و دقیق انجام می‌شود که افرادی که قصد ازدواج دارند می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آن بهره‌مند شوند.

معاون مشاوره و امور روانشناختی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی عنوان کرد: در حال حاضر الزامی برای دریافت این خدمات مشاوره و روانشناختی پیش از ازدواج وجود ندارد، اما متولیان امر در تلاشند در راستای انتخاب درست و کاهش آمار طلاق این خدمات را الزامی کنند.

منبع: موج

657851