ریسباف می‌تواند به موزه هویت، هنر و فرهنگ ایران اسلامی تبدیل شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارخانه ریسباف می‌تواند به موزه هویت، هنر و فرهنگ ایران اسلامی تبدیل شود و یادگارهای چند صد ساله را به عنوان میراث معنوی شهر در خود نگهداری کند.
تصویر ریسباف می‌تواند به موزه هویت، هنر و فرهنگ ایران اسلامی تبدیل شود

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ در صد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که متبرک به پرچم بارگاه مقدس رضوی شد، اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته فضای شهر اصفهان به همت گروه‌های مردمی و هیات‌های مذهبی در دهه کرامت، رضوی و عطرآگین شد. در این روزها هر روز و هر شب مراسم‌های مختلفی برگزار می‌شود که مدیریت شهری نیز در این میان همت و همکاری داشته و قابل تقدیر است.

وی افزود: 200 سیستم اذان‌گو در سطح شهر وجود دارد که رأس ساعت 8 صبح صلوات خاصه امام رضا (ع) را پخش می‌کنند، پیگیری لازم انجام شود و در صورت وجود مشکل در پخش هر یک از این سیستم‌ها، این مشکل برطرف شود تا فضای شهر هر روز در ساعت 8، معطر به نام امام رضا (ع) شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازگشایی کارخانه ریسباف و تلاشی که برای تبدیل این کارخانه تاریخی به موزه بزرگ اصفهان انجام می‌شود، گفت: کارخانه ریسباف می‌تواند به موزه هویت، هنر و فرهنگ ایران اسلامی تبدیل شود و یادگارهای چند صد ساله را به عنوان میراث معنوی شهر در خود نگهداری کند. امیدواریم اینگونه شود تا هنرمندان اصفهانی اگر آثاری را خلق می‌کنند بدانند که در این محل گردآوری می‌شود و به یادگار می‌ماند.

وی با گرامیداشت روز روابط عمومی گفت: به همه فعالان این عرصه عرض تبریک می‌گوییم و برای آنان آرزوی توفیق داریم. اگر ادعا می‌کنیم باید به فکر مردم باشیم و کارها مردمی شود، در این میان روابط عمومی‌ها می‌توانند حلقه اتصال برای ایجاد مشارکت مردم و درک نیازها و انگیزه‌ها و ارزش‌هایی باشند که مردم به دنبال آن هستند.

سامع با با گرامیداشت سوم خرداد حماسه آزادسازی خرمشهر بیان کرد: خرمشهر 578 روز در اشغال دشمن بعثی بود که با عملیات غرورآفرین بیت المقدس که 25 روز به طول انجامید، این شهر عزیز به دامن میهن برگشت. در این میان لشکرهای امام حسین (ع) و نجف اشرف با حضور سرداران و فرماندهان و رزمندگان اصفهانی نقش بی بدیلی ایفا کردند، از جمله سرلشکر شهید زاهدی که نقش موثری در آزادسازی خرمشهر داشت.

منبع: شورای شهر

669197