افزایش تنش ها در السالوادور بر سر قمار بیت کوین

السالوادور اولین کشوری است که بیت کوین را به عنوان پول قانونی خود در ماه سپتامبر(شهریور) تصویب می کند. با این حال ، چندین هشدار از جانب اقتصاددان در مورد خطرات ناشی از چنین حرکتی ارائه می شود.
تصویر افزایش تنش ها در السالوادور بر سر قمار بیت کوین

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس یافته های دانشگاه جان هاپکینز(John Hopkins) ، پرداخت حواله با بیت کوین بیشتر از روش سنتی معمول خواهد بود. همچنین ، نظرسنجی دیگری نشان داد که تقریباً دو سوم شهروندان السالوادور مایل به دریافت بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت نیستند.

چالش های دیگر پدیدار می شود

اریک گریل(Eric Grill)، مدیرعامل Chainbytes نیز فاش کرد که انتقال پایگاه تولیدی خود به السالوادور در تامین قطعات با مشکلات جدی روبرو شده است. اما پس از آن متخصصان انرژی زمین گرمایی در السالوادور می گویند که برنامه های بوکل(Bukele) برای تقویت عملیات استخراج بیت کوین با انرژی زیاد از آتشفشان های السالوادور بسیار خوش بینانه است.

این کشور دلار آمریکا را در سال 2001 (1380)پذیرفت. در حال حاضر، می گوید که شهروندان باید آن را آزادانه با بیت کوین مبادله کنند. این صندوق همچنین مبلغ 150 میلیون دلار پیشنهاد کرد تا مطمئن شود که به راحتی تبدیل می شود. اما با تمام این اتفاقات، منتقدان می گویند که این صندوق کافی نیست.

به گفته آنها، از آنجا که ارزش بیت کوین افزایش یافته است، می تواند راه را برای عاملان غیرقانونی برای تبدیل بیت کوین باز کند. اما بزرگترین نگرانی در مورد قمار بیت کوین این است که بدون هیچ گونه امنیت مالی برای شهروندان در برابر بازارهای کریپتو با نوسانات بالا ایجاد می شود.

قمار بیت کوین به یک مشکل تبدیل می شود

به گفته دانیل مونوار(Daniel Munevar) ، اقتصاددان کلمبیایی، قانون بیت کوین در السالوادور با 2 کیف عمومی قمار می کند. یکی دولت السالوادور و دیگری صندوق بین المللی پول است.او می گوید که یک آمریکایی می تواند با کسب درآمد بیشتر به بررسی ارز دیجیتال خود بپردازد.

برخی از مردم محلی الزونته(El Zonte) در حال ساختن استراتژی های سرمایه گذاری خود هستند. به عنوان مثال ، دومینگا پنا(Dominga Peña) ، محلی که یخ تراشیده طعم دار با شربت میوه را در ساحل ال زونته می فروشد، اظهار داشت که اگر از هر ده مشتری یک نفر بتواند با بیت کوین پرداخت کند.

دومینگا پنا همچنین تأکید می کند که پس از شنیدن توضیحات مردم ساحل بیت کوین ، ذهنیت او تغییر کرد.

آنها همه چیز را که باید در مورد مزایا و معایب استفاده از پرداخت های رمزارزها که باید بدانند را توضیح دادند. اما سرانجام ، او اعتراف کرد که پول زیادی در بیت کوین سرمایه گذاری نمی کند ، به خصوص که قیمت اخیراً در نوسان است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:bitcoinist

337577