اخطار صندوق بین‌المللی پول نسبت به قوانین بیت‌کوین در السالوادور

صندوق بین المللی پول درباره برخی از عواقب وخیم پذیرفتن بیت کوین به عنوان پول ملی هشدار داد.
تصویر اخطار صندوق بین‌المللی پول نسبت به قوانین بیت‌کوین در السالوادور

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته مشاور مالی و مدیر بخش بازاریابی صندوق بین المللی پول، توبیاس آدریان و مشاور عمومی و مدیر بخش حقوقی رودا ویکس-براون، یک رمزارز مانند بیت کوین ممکن است در کشورهایی بدون تورم و نرخ ارز پایدار ادامه یابد و به افراد بدون بانک اجازه دهد تا پرداخت ها با این حال انجام شود.

دو مقام صندوق بین المللی پول ادعا کردند که کشورهایی که رمزارز را به عنوان ارز ملی یا “اعطای وضعیت ارز قانونی به مجموعه های رمزارزی” انتخاب می کنند، خطر ناپایدار شدن قیمت های داخلی و استفاده از دارایی ها بر خلاف پولشویی و مبارزه با تأمین مالی اقدامات تروریسم را به همراه مسائل پیرامون ثبات اقتصاد کلان و محیط زیست دارد.

آدریان و ویکس-براون گفت: “اگر کالاها و خدمات هم به یک ارز واقعی و هم به یک مجموعه رمزارز قیمت گذاری می شدند ، خانوارها و مشاغل زمان و منابع قابل توجهی را صرف انتخاب پول برای نگهداری می کردند تا اینکه در مقابل فعالیت های تولیدی باشند.” “اگر مالیات از قبل در یک مجموعه رمزارز نقل قول شود، درآمد دولت در معرض خطر نرخ ارز قرار خواهد گرفت.”

آدریان و ویکس-براون گفتند که هر رمزارز به ارز ملی “میانبر غیرقابل توصیه” برای خدمات مالی فراگیر است. این جفت ارز ادعاهای خطرات زیست محیطی برای استخراج رمزارزها را شامل می شود، هرچند نایب بوکلله(Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور گفته است که قصد دارد از انرژی زمین گرمایی فراوان کشور برای تولید بلاک های بیت کوین بهره ببرد.

بیان دیدگاه های به ظاهر منفی در مورد کشورهایی که رمزارز را در پیش می گیرند برای صندوق بین المللی پول چیز جدیدی نیست. سخنگویان قبلاً گفته بودند که کشورهای کوچکتری مانند جزایر مارشال که ارز دیجیتال را به عنوان پول قانونی تشخیص می دهند، “خطراتی را برای ثبات اقتصاد کلان و اقتصادی و همچنین تمامیت مالی افزایش می دهد.” در آن صورت، صندوق بین المللی پول گفت اقتصاد محلی جزایر به دلیل عواقب اقتصادی همه گیر دچار تشنج شده است و احتمالاً با معرفی ارز دیجیتال برطرف نخواهد شد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

326942