کنگره السالوادور تصویب کرد؛

تامین بودجه 150 میلیون دلاری برای تسهیل مبادلات بیت کوین

کنگره کشور السالوادور روز سه شنبه قانونی را مبتنی بر ایجاد اعتبار 150 میلیون دلاری برای تسهیل خدمات مبادلات بیت کوین به دلار آمریکا به تصویب رساند. بدین ترتیب با تصویب این قانون، کشور آمریکای مرکزی پذیرش بیت کوین را به عنوان ارز قانونی کشور به طور رسمی از هفته آینده آغاز خواهد کرد.

تصویر تامین بودجه 150 میلیون دلاری برای تسهیل مبادلات بیت کوین

به گزارش سایت خبری پرسون، کنگره این کشور با 64 رأی موافق و 14 رأی مخالف، این قانون را تأیید کرد. گفتنی است که السالوادور در کنار این، از دلار آمریکا به عنوان ارز قانونی کشور استفاده می کند. علاوه بر آن، این کشور از 7 سپتامبر(16 شهریور) به صورت رسمی بیت کوین را به عنوان ارز قانونی می پذیرد.

این کشور آمریکای مرکزی، اولین کشور جهان خواهد بود که ارز دیجیتال را به عنوان ارز قانونی خود می پذیرد.

مقامات این کشور در این باره عنوان کردند که اعتبار این صندوق از طریق بودجه فعلی وزارت دارایی تامین خواهد شد و توسط بانک توسعه دولتی السالوادور (BANDESAL) اداره می شود.

در بیانیه ای که کنگره به اشتراک گذاشته است آمده است:

“هدف از این قانون، حمایت مالی از جایگزین هایی است که دولت ارائه می دهد و در طی آن هیچ آسیبی به سرمایه گذاران مالی خصوصی نمیرسد و به کاربران این امکان را می دهد که قابلیت تبادل خودکار و آنی بیت کوین به دلار ایالات متحده را انجام دهند.”

نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور در ماه ژوئن (خرداد) اعلام کرد:

بدین ترتیب، حداقل 200 دستگاه خودپرداز و 50 مرکز مشاوره در زمینه برنامه کیف پول دولتی “Chivo” در نقاط مختلف کشور در حال راه اندازی است که کاربران می توانند بدون پرداخت کارمزد پول واریز و یا برداشت کنند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:economictimes

336402

مطالب مرتبط