پیش نویس مقررات بانکی مربوط به بیت کوین السالوادور منتشر شد

Banco Central de Reserva السالوادور دو سند منتشر کرده است که در آن نحوه برخورد بانک ها با بیت کوین توضیح داده شده است.

تصویر پیش نویس مقررات بانکی مربوط به بیت کوین السالوادور منتشر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، بانک مرکزی السالوادور، Banco Central de Reserva (BCR)، پیش نویس مقررات مربوط به نحوه برخورد بانک ها با بیت کوین را منتشر کرده است.

دو سند برای مشاوره در 17 آگوست(26مرداد) منتشر شد که به بانک ها و موسسات مالی دستور می دهد چگونه خدمات مربوط به بیت کوین را به مشتریان خود ارائه دهند.

اولین مورد، با عنوان “دستورالعمل هایی برای مجوزِ فعالیت پلت فرم کیف پول دیجیتالِ بیت کوین و دلار” (به اسپانیایی) ، طبق قانون اخیر بیت کوین که توسط قانونگذار السالوادور در 9 ژوئن(19خرداد) به تصویب رسید، BTC را به عنوان پول قانونی تعریف و کشور را به پذیرش رسمی دارایی دیجیتال در 7 سپتامبر(16شهریور) هدایت می کند.

سند دوم با عنوان “استانداردهای فنی برای تسهیل اعمالِ قانون بیت کوین” نسخه طولانی تر و مفصل تری از سند اول است.

طبق دستورالعمل ها، واحدهای مالی باید برای ارائه کیف پول دیجیتالی به بانک مرکزی مراجعه کنند. درخواستها باید نوع محصول ارائه شده را شرح دهند و شامل جزئیات بازار هدف، ارزیابی ریسک، هزینه های مربوط به مشتریان، مقررات آموزشی برای مشتریان و روش های شکایت باشد.

تأیید هویت مشتری (KYC) برای همه مشتریان الزامی است، اگرچه معلوم نیست که کارت ملی که برای حساب های اصلی بانکی استفاده می شود برای یک کیف پول کریپتو کافی باشد یا خیر. روشهای کامل مبارزه با پولشویی (AML) مانند نظارت و تجزیه و تحلیل تراکنش نیز اعمال می شود.

تبدیل دو طرفه بیت کوین به دلار باید ارائه شود و بانک مجاز به دریافت هزینه است. بر اساس ترجمه ای که توسط نویسنده Attack of the 50 Foot Blockchain، دیوید جرارد، فراهم شده است:

پلتفرم الکترونیکی مورد استفاده مدیران کیف پول دیجیتال باید به بانک مرکزی اجازه دهد در زمان واقعی به تمام اطلاعات مربوط به عملیات انجام شده و همچنین اطلاعات درخواست شده توسط مشتریان دسترسی داشته باشد. “

تمام بیت کوین های در اختیار بانک ها و شرکت ها باید به طور کامل برعکسِ ذخیره کسری پشتیبانی شود. دلارها در بانک مرکزی نگهداری می شوند در حالی که BTC نزد یک متولی نگهداری می شود ، خدماتی که میتوانند طبق قراردادهایی مشخص و تنظیم شوند.

ماده 29 سند دوم، بانک یا موسسه مالی را ملزم می کند تا به مشتریان هشدار دهد که بیت کوین بی ثبات(پرنوسان) است، معاملات قابل برگشت نیستند و اگر کلیدهای خصوصی خود را از دست بدهند ، بیت کوین را از دست می دهند.

هیچ بندی برای استانداردهای حسابداری یا نرخهای تبادل استاندارد دولتی برای تبدیل بیت کوین به فیات و بالعکس وجود نداشت.

در 16 آگوست(25مرداد)، آژانس رتبه بندی اعتبار آمریکایی Fitch Ratings اظهار داشت که برنامه پذیرش BTC به دلیل بی ثباتی و نگرانی از ریسک، احتمالاً اعتبار منفی برای شرکت های بیمه محلی خواهد بود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع:cointelegraph

332946