نماینده مردم ابهر، خرم‌ دره و سلطانیه خبر داد:

۳۰۰۰ متر زمین در شریف‌آباد ابهر؛ 20 سال بلاتکلیفی

نماینده مردم ابهر، خرم‌ دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی از بلاتکلیفی ۲۰ ساله ۳۰۰۰ متر زمین در ناحیه شریف‌آباد ابهر خبر داد.

تصویر ۳۰۰۰ متر زمین در شریف‌آباد ابهر؛ 20 سال بلاتکلیفی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت‌الاسلام حسن شجاعی صبح امروز (۲۶ تیرماه) در دیدار با فعالان فرهنگی و اجتماعی شریف‌آباد ابهر، با اشاره به اینکه مشکل زمین‌های این روستا یکی از مشکلات بزرگ ناحیه است که مردم را آزار می‌دهد، اظهار کرد: حل این مشکلات یکی از مطالبات اصلی ساکنان ابهر است.

وی با بیان اینکه هر چند عدد دقیقی در زمینه مساحت این زمین‌ها وجود ندارد اما بیش از ۳۰۰۰ متر زمین بیش از ۲۰ سال است که بلاتکلیف و بلااستفاده رها شده، عنوان کرد: همین موضوع ضربه و خسارت بزرگی به شریف‌آباد زده است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این زمین‌ها دارای استعداد کشاورزی و صنعتی خوبی است، متذکر شد: با توجه به اینکه زمان زیادی از این‌ چالش می‌گذرد، این موضوع مشکلات دائمی را به وجود آورده، به همین خاطر حل آن از اولویت‌های اصلی منطقه است.

نایب رئیس اول کمیسیون اصل نود مجلس، با بیان اینکه جلسات مختلفی در این حوزه برگزار شده اما پیچیدگی موضوع سبب شده در برخی از این جلسات با مشکل مواجه شویم، تصریح کرد: برای حل این مشکل چند راه‌حل وجود دارد که دستگاه‌های متعددی در حال پیگیری است.

شجاعی با تاکید بر اینکه مردم از جلسات خسته شده‌اند و مطالبه اصلی آن‌ها خروج از این جلسات است، یادآور شد: خروجی جلسات نیز باید توأمان با حل مشکلات باشد.

وی با یادآوری این‌که بخشی از مشکلات زمین‌های شریف‌آباد تا حدودی در حال رفع است، گفت: در وهله اول باید با توافق و مصالحه این مشکلات حل شود و اگر این موضوع محقق نشد باید تصمیم قاطع بر مدار حق و با عدل اتخاذ شود.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه مردم شریف‌آباد در زمینه دریافت وام‌های کم‌بهره و بلندمدت برای ساخت مسکن در این منطقه، افزود: در این حوزه، وام‌های ۱۰۰ میلیونی با سود ۵ درصد و با ۲۰ سال بازپرداخت به متقاضیان ارائه می‌شود که این موضوع فرصت خوبی برای مردم این منطقه است.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش اعظمی از زمین‌های شریف‌آباد قولنامه‌ای است، خاطرنشان کرد: این وام‌ها نیازی به سند ندارد و واحدهای قولنامه‌ای نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کند.

منبع: ایسنا

324436