جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان:

100 دستگاه استخراج بیت کوین غیرمجاز در ابهر کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: 100 دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان ابهر کشف شد.

تصویر 100 دستگاه استخراج بیت کوین غیرمجاز در ابهر کشف شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ایرج خانی‌پور اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یکی از شرکت‌های شهر ابهر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان ابهر قرار گرفت.

وی افزود: تیمی از ماموران پلیس آگاهی و ماموران اداره برق به محل اعزام و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از محل، ۱۰۰ دستگاه ماینر به همراه متعلقات آن را کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ماینرهای کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه‌های ماینر به منظور استخراج و تولید ارز دیجیتال مستلزم اخذ مجوزهای قانونی از اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره برق است و پلیس با کسانی که بدون مجوز قانونی اقدام به این کار کنند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

خانی‌پور در ادامه از کشف یک هزار و ۸۰۰ لیتر سوخت در زنجان خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان سلطانیه هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از خودرو یک هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف کردند و در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ادامه داد: مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی‌بدیل شهروندان در دستاوردهای پلیس، ضروری است همکاری آنان در این زمینه، بیش از گذشته با مأموران تداوم یابد و هر گونه موارد مشکوکی را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: فارس

311308