معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان خبر داد:

پیشرفت 63 درصدی کریدور شمال جنوب/ بهره‌برداری از فرودگاه سقز تا ماه آینده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: در حوزه راه و شهرسازی مهمترین و بزرگترین پروژه ما، ساخت و ایجاد کریدور شمال جنوب در استان کردستان است که طبق آخرین برآوردها این پروژه در حدود 63 درصد پیشرفت داشته که با تامین اعتبار لازم مابقی طرح به سرعت ادامه خواهد یافت.

تصویر پیشرفت 63 درصدی کریدور شمال جنوب/ بهره‌برداری از فرودگاه سقز تا ماه آینده

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، خالد جعفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان امروز در نشست مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور، بابک دین پرست؛ معاون وزیر کشور برگزار گردید در سخنانی عنوان داشت: هدف اصلی از تشکیل این شورا، پیگیری و رصد پروژه‌ها در سطح استان کردستان می‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: در همین راستا پروژه راه آهن همدان ـ سنندج از مهمترین پروژه‌های ماست که در حال حاضر از پیشرفت 80 درصدی برخودار است و امیدواریم که 20 درصد باقیمانده تا قبل از پاییز سال جاری به اتمام برسد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حوزه راه و شهرسازی نیز مهمترین و بزرگترین پروژه ما، ساخت و ایجاد کریدور شمال جنوب در استان کردستان است که طبق آخرین برآوردها این پروژه در حدود 63 درصد پیشرفت داشته است که با تامین اعتبار لازم مابقی طرح با سرعت ادامه خواهد یافت.

معاون استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام عملیات ساخت فرودگاه سقز، گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته فرودگاه شهرستان سقز تا ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: همچنین با وجود مشکلات اعتباری در سطح کشور و استان، بازهم موفق شده‌ایم که 96 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان را به شکبه آب متصل کنیم که در اجرای این طرح مبلغی بالع بر 140 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

جعفری با اشاره به اینکه از 700 میلیون متر مکعب آب سد «دارایان» تاکنون 8 میلیون مترمکعب آن مجوز برداشت گرفته است، تاکید کرد: در حال حاضر از 30 مصوبه در شورای توسعه استان کردستان، 24 مصوبه آن وارد فاز اجرایی شده است.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

307232