نان بی‌کیفیت تنها مختص به این کردستان نیست/ پخت 30 درصد از نانوایی‌های استان استاندارد نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: در حال حاضر در بیشتر استان‌های کشور شاهد کیفیت پایین نان هستیم و این مشکل تنها مختص به کردستان نمی‌باشد.

تصویر نان بی‌کیفیت تنها مختص به این کردستان نیست/ پخت 30 درصد از نانوایی‌های استان استاندارد نیست

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، خالد جعفری؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان امروز در نشست کارگروه اصلاح یارانه گندم، آرد و نان این استان در سخنانی بیان کرد: همواره تلاش ما این بوده است که در تولید آرد رعایت تمام استانداردها را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: برای رسیدن به این هدف مزارع کشت گندم در سطح استان کردستان به مساحت 450 هزار هکتار علیه سِن گندم سمپاشی شده است.

جعفری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی از راههای موثر برای تولید آرد مرغوب این است که صاحبان نانوایی ها را با شیوه‌های پخت صحیح نان به صورت تخصصی آشنا کنیم که در این راستا کارهایی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تصریح کرد: به همین منظور انتظار ما از اتحادیه نانواداران استان کردستان این است که آموزش‌های لازم را به شاغلین در این بخش را ارائه نماید تا شاهد افزایش کیفیت نان و جلوگیری از هدر رفت آن باشیم.

وی افزود: مسئله دیگری که همواره به عنوان دغدغه نانوایی‌های سطح کردستان مطرح می‌شود ورود آردهای بدون سبوس به این استان است که متاسفانه مردم به اشتباه آرد سفید را آرد مرغوب می‌دانند.

جعفری با اشاره به اینکه نان تولید شده از آرد بدون سبوس برای بدن زیان‌بار است، تاکید کرد: در حال حاضر در بیشتر استان‌های کشور شاهد کیفیت پایین نان هستیم و این مشکل تنها مختص به کردستان نمی‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: براساس آمارهای موجود یک سوم از نانوایی‌های سطح استان کردستان نان با کیفیت پایین تحویل مشتریان می‌دهند که این چرخه باید هرچه سریعتر اصلاح شود و تنها راه اصلاح نیز ارائه آموزش‌های لازم به نانوایی‌هاست.

آیین مهر ـ استان کردستان

308676