دیپلمات سابق در گفتگو با پرسون:

ترامپ و آخرین تلاش‌ها برای ضربه زدن به ایران

این ترورها و حملاتی که توسط ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی و همکاری منافقین صورت می‌گیرد در جهت جلوگیری از پیشرفت کشور و مخدوش کردن استقلال کشور است. ترامپ در ۴ سال گذشته تمام تلاش خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی و همکاری با منافقین برای اعمال فشارهای مختلف نسبت به کشور ما انجام داده است و احساس می‌کند باید در ایام باقی مانده تا ترک کاخ سفید ضربات دیگری را به جمهوری اسلامی ایران وارد کند.

رامین مهمان‌پرست دیپلمات سابق در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص بازتاب‌های جهانی ترور شهید فخری‌زاده اظهار داشت: ترامپ در ۴ سال گذشته تمام تلاش خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی و همکاری با منافقین برای اعمال فشارهای مختلف نسبت به کشور ما انجام داده است و احساس می‌کند باید در ایام باقی مانده تا ترک کاخ سفید ضربات دیگری را به جمهوری اسلامی ایران وارد کند و بار دیگر کینه و خصومت خود را به دنیا نشان دهد.

مهمان‌پرست بیان کرد: همکاری بین آمریکا، رژیم صهیونیستی، منافقین و بعضی از کشورهای منطقه را می‌توان در ترور صورت گرفته، مشاهده کرد. آن‌ها برای بزرگنمایی این کار و این‌که به دنیا نشان دهند تنها راه مقابله با این وضعیت، تسلیم کشورها در مقابل قدرت آمریکا و همکاران صهیونیستی آن‌ها است، سعی می‌کنند از رسانه‌ها به شدت بهره بگیرند.

وی افزود: امروزه برای قابل توجیه نشان دادن ترورهای بزرگی که به دستور مقامات دولتی آمریکایی و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد از رسانه‌ها استفاده می‌کنند در صورتی که اگر کسی خطای بزرگی مرتکب شود و در دادگاه‌های کشورهای مستقل محاکمه شود از آن به عنوان نقض حقوق بشر یاد می‌کنند.

این دیپلمات سابق ادامه داد: این نشان می‌دهد که در دنیای امروز بسیاری از رسانه‌ها به ابزاری برای اعمال سیاست قدرت‌های بزرگ تبدیل شده‌اند و رسانه‌های زنجیره‌ای که توسط صهیونیست‌ها شکل گرفته‌ و حمایت می‌شوند سعی در فریب افکار عمومی و دگرگون کردن واقعیت‎ها دارند.

حقوق بشر واژه‌ای با تعریف چندگانه

رامین مهمان‌پرست تصریح کرد: در دنیای امروز واژه‌هایی تعریف شده‌اند که فقط برای استفاده در مواقع مورد نیاز قدرت‌ها به کار گرفته می‌شوند. واژه‌هایی مثل حقوق بشر، دموکراسی و مقابله با تروریست‌ها که واژه‌های قشنگی هستند اما تعریف‌های چندگانه و کاربردهای مختلف دارند.

وی با بیان این‌که قدرت‌ها از این واژه‌ها در جهت منافع خود استفاده ‌کنند، عنوان کرد: همانطور که می‌بینید بزرگ‌ترین جنایت‌ها به صورت رسمی توسط بالاترین مقام کشورهای بزرگ مثل آمریکا به عهده گرفته می‌شوند و کسی در مقابل آن صحبتی نمی‌کند و آن را یک اقدام قابل توجیه معرفی می‌کنند ولی زمانی که لازم باشد یک کشوری را تحت فشار بگذارند و استقلال آن را مخدوش کنند از این واژه‌ها برای زیر سوال بردن این کشور استفاده می‌کنند.

مهمان‌پرست تشریح کرد: بسیاری از نهادها در دنیا برای این کار و با هدف‌گذاری خاصی طراحی شده‌اند و بعضی از نهادهای داخلی ممکن است فریب این واژه‌های زیبا را بخورند و با آن‌ها همنوا شوند در صورتی که باید حق و حقیقت را بیان و افکار عمومی را روشن کرد. تروریسم یک پدیده شوم است که همه باید با آن مقابله کنند و آن را ریشه‌کن کنند و منشاء تروریست در دنیای امروز قدرت‌های بزرگ و عوامل وابسته به آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید:

خون شهید فخری‌زاده نیروی مضاعف حرکت عظیم علمی و هسته‌ای کشور

ترس دشمنان از اقتدار علمی ایران


این دیپلمات سابق در خصوص پیگیری و مجازات عاملان تررور شهید فخری‌زاده، گفت: مقامات سیاست خارجی کشور و مسئولین دستگاه‌های حقوقی و قضایی باید عکس العمل مناسبی نشان دهند. وقتی جنایاتی در این سطح صورت می‌گیرد، باید مستندات کافی را جمع‌آوری و در مراجع حقوقی و بین‌المللی آن‌ها را مطرح کنیم که هم به لحاظ حقوقی پیگیری مجازات مجرمین باشیم و هم افکار عمومی مردم دنیا متوجه جنایاتی که صورت می‌گیرد، شود.

وی با اشاره به این‌که ممکن است نهادهای حقوقی بین‌المللی تحت سلطه و زیر مجموعه قدرت‌ها باشند و رسیدگی نکنند، بیان کرد: این مسئله دلیل نمی‌شود که ما اقدام خود را انجام ندهیم. این پیگیری باید در کنار کارهای دیگری که باید در جهت اقتدار کشور صورت بگیرد، انجام شود.

رامین مهمان‌پرست در پایان اظهار کرد: این ترورها و حملاتی که توسط ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی و همکاری منافقین صورت می‌گیرد در جهت جلوگیری از پیشرفت کشور و مخدوش کردن استقلال کشور است. برای مقابله جدی با دشمنان باید با عزم محکم‌تر در مسیر اقتدار کشور حرکت کنیم و سعی کنیم با تدبیر درست و به کار گیری مسئولین دلسوز، خلاق و باانگیزه مشکلات کشور را برطرف کنیم و ابعاد فنی، علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دفاعی را همزمان با هم جلو پیش ببریم. بزرگ‌ترین پاسخی که می‌توان به این نوع حملات ذلیلانه و ترورهای وحشیانه داد برداشتن گام‌های بزرگ، محکم و با اراده در جهت پیشرفت کشور است.

222608

مطالب مرتبط