عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

خون شهید فخری‌زاده نیروی مضاعف حرکت عظیم علمی و هسته‌ای کشور

تصور دشمنان جمهوری اسلامی ایران این است که با از بین بردن شخصیت‌هایی مانند شهید محسن فخری‌زاده می‌توانند در مقابل حرکت عظیم علمی و فناوری‌های نوین و بحث‌های هسته‌ای و موشکی ما خلل ایجاد کنند و مانع پیشرفت ما شوند اما این اتفاق تلخ نه تنها مسیر پیشرفت ما را در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای از بین نمی‌برد و مانع فعالیت‌های ما نمی‌شود بلکه عزم ما را جدی‌تر می‌کند.

حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص ابعاد جهانی موضوع ترور دانشمند هسته‌ای، عنوان کرد: ترور ناجوانمردانه و سفاکانه رژیم صهیونیستی اسرائیل یکی از چهره‌های ممتاز علمی و مؤثر در حوزه دفاعی و هسته‌ای را از ما گرفت و این حادثه برای کشور ما بسیار تلخ بود.

نوش آبادی ادامه داد: تصور دشمنان جمهوری اسلامی ایران این است که با از بین بردن شخصیت‌هایی مانند شهید محسن فخری‌زاده می‌توانند در مقابل حرکت عظیم علمی و فناوری‌های نوین و بحث‌های هسته‌ای و موشکی ما خلل ایجاد کنند و مانع پیشرفت ما شوند اما این اتفاق تلخ نه تنها مسیر پیشرفت ما را در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای از بین نمی‌برد و مانع فعالیت‌های ما نمی‌شود بلکه عزم ما را جدی‌تر می‌کند.

وی اظهار داشت: تمام خبرگزاری‌های جهانی، رسانه‌های بین‌المللی و شخصیت‌های جهانی به این ترور واکنش نشان دادند و از آن به عنوان یک حادثه تلخ یاد کردند به جز آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، عوامل و کشورهای وابسته به آن‌ها که اظهار خوشحالی کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در واکنش به این جنایت، طرح دو فوریتی برای مقابله با رفتارهای دشمنان تصویب کند که دربردارنده نوع واکنش ما در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی و طرح راهبردی مقابله با تحریم‌ها است.

نوش آبادی افزود: خروج از پروتکل الحاقی در صورتی که طرف‌های مذاکرات هسته‌ای و معاهده برجام به تعهدات خود عمل نکنند، یکی از بندهای بسیار مهم این طرح است. در واقع در صورتی که غربی‌ها نتوانند و نخواهند خواسته‌های مشروع و قانونی ما را در برجام عملیاتی کنند، ما به تدریج تعهدات خود را کم می‌کنیم و از پروتکل الحاقی خارج می‌شویم. این تصمیم نشان داد که عزم مجلس جدی است.

وی در ادامه بیان کرد: در کنار کارهایی که مجلس در حوزه نظارت انجام می‌دهد، مقامات اطلاعاتی، امنیتی و مراجع قضایی باید نسبت به شناسایی عاملان حادثه تلخ ترور شهید فخری‌زاده وارد عمل شوند و عناصر را شناسایی کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما نباید اجازه دهیم که سرویس‌های جاسوسی و عناصر و عوامل وابسته به آن‌ها به این راحتی بتوانند چهره‌های عزیز ما را ترور کنند و به شهادت برسانند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که این حادثه بسیار تلخ بود و ما را به شدت متأسف و متأثر کرد، گفت: این حادثه در نهایت سبب توجه بیش‌تر مسئولان به مسائل امنیتی خواهد شد که بدانند استکبار جهانی و نظام سلطه منتظر فرصت‌ هستند که به ما لطمه بزنند. بنابراین باید تمام توان خود را به کار بگیریم که هم مقابله اطلاعاتی-امنیتی کنیم، هم شیوه‌های بازدارندگی خود را تقویت کنیم و هم یک پاسخ کوبنده و قاطع به دشمنان دهیم.

نوش آبادی در خصوص موضع‌گیری جانبدارانه دبیر کل سازمان ملل عنوان کرد: ما نباید به نظرات و مواضع مجامع بین‌المللی چشم بدوزیم چرا که آن‌ها تحت تأثیر نظام سلطه و جریان صهیونیستی هستند.

وی ادامه داد: مسئولان باید بدون توجه به مواضع و رویکردهایی که بعضی از نهادهای بین‌المللی از جمله رئیس مجمع عمومی، سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهای دیگر به منافع کشور بیندیشند و در جریان فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند به فکر عزت، اعتبار و منزلت کشور باشند.

حسین نوش آبادی در پایان تشریح کرد: ما باید به راه خود ادامه دهیم و در صدد جبران ضعف‌ها و تقویت کارها و رفع موانع برآییم و در این مسیر نیازمند یک عزم جدی میان تمام قوا، یک حرکت انقلابی و یک جوشش درونی در راستای خواست ملت ایران هستیم که خواستار مقابله عملی با رفتارهای وحشیانه و اقدامات موذیانه دشمنان هستند.

222548