کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

همراهی اروپاییان با تروریست‌ها در ترور شهید فخری‌زاده

در ترور شهید فخری‌زاده کشورهای اروپایی همراه با آمریکایی‌ها با سکوت خود در حقیقت با تروریست‌های بین المللی و دولت تروریستی همراه شدند و اگر مشاهده می‌کنیم که رسانه‌ها یا مقامات آن‌ها ملت ایران را به صبر و تحمل و عدم واکنش به این ترور و جنایت دعوت می‌کنند، این یک حرکت طبیعی است که بارها در طول تاریخ اروپاییان در مقابل ملت ایران انجام داده‌اند.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص موضع اروپاییان در ترور شهید فخری زاده و دعوت مردم ایران به سکوت، بیان کرد: سابقه اروپاییان در حوزه غرب آسیا از 300 سال پیش کاملاً روشن است. در خصوص جمهوری اسلامی نیز بعد از پیروزی انقلاب و حمایت بی چون و چرای اروپاییان به خصوص 3 کشور اساسی و اصلی یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان در حمایت همه جانبه از صدام بعثی بسیار روشن است و بخش قابل توجهی از تسهیلات و امکانات نظامی ارتش بعثی صدام را اروپاییان تأمین می‌کردند.

سیدرضا صدرالحسینی افزود: در حوزه حقوق بین الملل و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی نیز برخورد اروپاییان در طول جنگ تحمیلی 8 ساله، کاملاً آشکار است. پس از آن هم حمایت همه جانبه اروپایی‌ها از بحث تحریم‌ها را دیدیم و حتی در بعضی از موضوعات اروپایی‌ها باعث تحریک آمریکایی‌ها می‌شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: در حوزه حقوق بشری هم معمولاً اروپایی‌ها نهادهای حقوق بشری را همراهی می‌کردند و هر یک از کشورهای متحد آمریکا که علیه ایران مباحث حقوق بشری را در کمیته ویژه حقوق بشر مطرح می‌کرد، اروپاییان امضا کننده آن بیانیه‌های دروغین بودند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: در خصوص برجام هم با وجود این‌که اروپاییان به ماندن در برجام تأکید داشتند اما با بی‌حرکتی و بی‌تعهدی، برجام را بی‌خاصیت کردند.

صدرالحسینی همچنین بیان کرد: اروپاییان حتی در غالب طرح اینستکس نیز هیچ حرکتی انجام ندادند و ملت ایران چشم انتظار حرکت اروپاییان بود. بنابراین نباید از اروپاییان هیچ انتظاری داشت که به مسائلی که به منافع ملی کشورهای مستقل مربوط می‌شود، واکنش نشان دهد و طرف حق را بگیرد.

وی تصریح کرد: در خصوص ترور شهید فخری‌زاده نیز کشورهای اروپایی همراه با آمریکایی‌ها با سکوت خود در حقیقت با تروریست‌های بین المللی و دولت تروریستی همراه شدند و اگر مشاهده می‌کنیم که رسانه‌ها یا مقامات آن‌ها ملت ایران را به صبر و تحمل و عدم واکنش به این ترور و جنایت دعوت می‌کنند، این یک حرکت طبیعی است که بارها در طول تاریخ اروپاییان در مقابل ملت ایران انجام داده‌اند.

سیدرضا صدرالحسینی در پایان در خصوص محتواسازی فضای مجازی درمورد این موضوع که موساد سازنده واکسن ایرانی کرونا ترور کرده است، عنوان کرد: آن‌ها به دنبال این هستند که علم را در ایران متوقف کنند و تصور می‌کنند که موضوعات کلان علمی ایران به طور مستقیم به یک نفر مربوط می‌شود. ممکن است مدیر عالی پروژه شهید شده باشد اما قطعاً پروژه پیش خواهد رفت چرا که نه می‌توان این پروژه را به تأخیر انداخت و نه می‌توان در کیفیت آن شبهه ایجاد کرد و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا اعتماد ملت ایران نسبت به دانش بومی و دانشمندان کشور از بین نرود.

222489