استاندار کردستان:

برای انتقال آب سد «آزاد» به سنندج نیازمند یکصد میلیارد تومان اعتبار هستیم

استاندار کردستان گفت: برای عملی کردن پروژه انتقال آب از سد آزاد به سنندج نیازمند اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان هستیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در جلسه بررسی مشکلات سد «آزاد» و «ژاوه» که با حضور مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد، اظهار داشت: برای عملی کردن پروژه انتقال آب از سد آزاد به سنندج نیازمند اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان هستیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه این اعتبار را از محل مدیریت بحران تامین کرده ایم، افزود: با وجود اینکه بیش از 2 هزار میلیارد تومان هزینه ساخت سدهای آزاد و ژاوه شده است، ولی با این وجود هنوز نتوانسته ایم که به معنای واقعی از این دو سد بهره ببریم.

مدیر ارشد استان کردستان با انتقاد از اهمال کاری برخی از مدیران، عنوان کرد: سد ژاوه برای توسعه بخش کشاورزی استان کردستان ساخته شده است و وزیر نیرو قول داده اند که امسال آبگیری آن آغاز می گردد.

مرادنیا در ادامه سخنان خود افزود: باید برای رفع مشکلات سدهای استان کردستان کارگروه ویژه ای تشکیل شود، زیرا مردم استان بیش از وزارت نیرو در این باره حساس است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه باید منفعت سدها در این خطه احساس شود، بیان کرد: از سوی دیگر از شرکت آب و فاضلاب کردستان درخواست داریم که در بحث فاضلاب روستاهای حاشیه سدهای استان دقت نظر بیشتری داشته باشد.

آیین مهر ـ استان کردستان

221703