تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

علائمی چون سردرد آزاردهنده، سرگیجه، حساسیت به نور و صدا، اختلالات بینایی، بی حسی، احساس سوزن سوزن شدن و حتی ناتوانی در تفکر و تمرکز کردن می‌تواند از نشانه‌های میگرن مزمن باشد.

پیری، یک رویداد اجتناب‌ناپذیر است اما از سنین کم می‌توان اقداماتی را انجام داد تا فرایند پیری را کندتر کرد. یکی از این اقدامات مصرف مواد خوراکی حاوی ترکیبات ضدپیری است که موجب افزایش مدت جوانی و تاخیر در فرایند پیری می‌شوند.

کیوی که به انگور چینی نیز معروف است میوه‌ای تخم مرغی شکل با پوستی قهوه‌ای رنگ و شبیه به موکت می‌باشد که از خواص بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.


ریزش مو مشکل بزرگی نیست که نتوان آن را درمان کرد بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد.

امروز طرز تهیه خورشت مرغ ترش مازندرانی رو براتون گذاشتم که فوق العاده خوشمزه است و داخلش از رب انار استفاده میشه. امیدوارم این خورشت رو بپزین و از مزه‌اش لذت ببرین.
انار پخته هر گونه عفونت ناشی از سرماخوردگی مانند گلودرد، گوش درد، برونشیت مزمن و عفونت ریه‌ ها را درمان می‌کند.

شیرینی نان برنجی یا نان برنجی کرمانشاهی به دوصورت ساده و زعفرانی از جمله خوشمزه‌ترین شیرینی‌های سنتی ایرانی با شهرتی بین‌المللی هستند.
گردو، میوه تک دانه‌ای که از درخت گردو رشد کرده و منبع مفیدی از چربی، فیبر و پروتئین است. درختان این میوه در بومی شرق آمریکای شمالی یافت می‌شود، امروزه می‌توان در چین، ایران و ایالات متحده در کالیفرنیا و آریزونا  نیز کاشته می‌شود.

آشپزخونه پرسون؛

طرز تهیه دلمه بادمجان

بدون شک هر کس طرز تهیه دلمه بادمجان و فلفل را بلد باشد بین دوستان و خانواده محبوبیت زیادی پیدا می‌کند! در این مطلب طرز تهیه دلمه بادمجان را به شیوه‌ی اصیل تبریزی آموزش می‌دهیم.
آشپزخونه پرسون؛

طرز تهیه بستنی کاکائویی

پیشنهاد می‌کنیم دو ساعت وقت بگذارید و در خانه بستنی درست کنید؛ قطعا پشیمان نمی‌شوید.

آشپزخونه پرسون؛

طرز تهیه مرصع‌پلو

مرصع‌پلو غذای مخصوص مهمانی‌هاست؛ پس برای سنگ تمام گذاشتن برای مهمان‌هایتان این غذا را یاد بگیرید
آشپزخونه پرسون؛

طرز تهیه کشک بادمجان

کشک بادمجان، این غذای پرطرفدار، یکی از غذا‌هایی است که کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقه‌ای به آن نداشته باشد و بسیار طرز تهیه راحتی دارد.
در دستور پخت امروز طرز تهیه موساکا بادمجان یونانی را به شما آموزش می‌دهیم؛ یک غذای خوشمزه و مجلسی که با بادمجان، گوشت و پنیر موزارلا درست می‌شود.
آشپزخونه پرسون؛

طرز تهیه کباب آدانا

کباب ترکی یکی از غذای معروف و بسیار لذیذ ترکیه است و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. بهتر است این کباب ترکی لذیذ روی آتش پخته شود اما پخت آن درون تابه گریل نیز مانعی ندارد.
آشپزخانه پرسون؛

طرز تهیه شنیسل مرغ

برای درست‌کردن یک شنیتسل مرغ جذاب فقط کافی است جسارت استفاده از ادویه‌های مختلف را داشته باشید؛ همین.