تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

رئیس گروه مبارزه با بیماریهای غیر واگیر معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: شیوع بیماری دیابت در بین افراد چاق بیشتر بوده و علت آن وجود چربی زیاد مخصوصا در ناحیه شکم است.
دانشمندان می‌گویند زیاده روی در مصرف شیر می‌تواند سلامت بدن را به مخاطره بیندازد. در ادامه با عوارض زیاده روی در مصرف شیر آشنا می‌شوید.
مدیرکل فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو:

ویتامین D با مصرف مواد غذایی تامین می شود

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، گفت: مصرف ویتامین D به صورت مکمل و به شکل هفتگی یا ماهانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن انجام شود.

برخی علائم گلودرد ناشی از ابتلا به کرونا با سایر گلودردهای ناشی از سایر بیماری ها متفاوت است علائم ناشی از ویروس کرونا کاملاً شایع و مشابه علائم سایر بیماری‌های تنفسی است. بنابراین، طبیعی است که نسبت به هر نشانه‌ای که شبیه علائم کووید-۱۹ باشد، احساس اضطراب داشته باشیم.

یک متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه ترمیم بافت ریه در افرادی با علائم شدید بیماری کرونا، حداقل یک ماه و نیم تا سه ماه زمان می‌برد و در موارد شدیدتر، ممکن است بخشی از حجم ریه‌ای که تخریب شده، ترمیم نشود، مطرح کرد: به بیماران مبتلا به کرونا با علائم شدید توصیه می‌شود برای انجام فعالیت‌های ورزشی در طول بیماری یا پس از بهبودی حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنند.
دانشمندان این حوزه بر این باورند که برای ادامه کار و درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج، پروژه استفاده از پیام رسان برای معالجه بیماری‌ها باید از تکنیک ژنوم ژنتیک که برنده جایزه نوبل ۲۰۲۰ در شیمی شده است، بهره بگیرد و با ترکیب این پیام رسان با تکنیک ژنوم می‌توان با یک یا دو تزریق مقاومت بدن در مقابل اچ آی وی، بیماری‌های خونی و سرطان را ایجاد کرد.

یکی از مشکلاتی که در فصل پاییز و زمستان تشدید می‌شود، خشکی پوست دست و پا است که باید آن را جدی بگیرید و به فکر درمانش باشید.

بررسی های یک مطالعه بالینی؛

زردچوبه در درمان عفونت معده اثر دارد؟

نتایج یک مطالعه بالینی بر روی بیماران مبتلا به باکتری "هلیکوباکتری پیلوری" نشان داد که "کورکومین"؛ به عنوان ماده موثره زردچوبه، تاثیری در از بین رفتن عفونت معده ندارد.