تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با گفت وگو با پرسون:

کمبود کلسیم می تواند علت‌ پوسیدگی دندان باشد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کمبود کلسیم را یکی دیگر از علت‌های پوسیدگی دندان برشمرد و گفت: افرادی که از کمبود کلسیم رنج می برند در معرض پوسیدگی دندان هستند.

برخی خوراکی‌ها می‌توانند سبب تقویت مغز شوند و این بویژه در مواقع امتحان می‌تواند یک روش اورژانسی برای افزایش سطح هوش و تمرکز باشد.
متخصص تغذیه و استاد دانشگاه شهیدبهشتی با تاکید بر اینکه با رعایت اصول تغذیه‌ای مناسب می‌توان آثار شیمیایی آلودگی هوا را مهار کرد، به افرادی که در این روزها مجبور به قرار گرفتن در معرض هوای آلوده هستند توصیه کرد، بلافاصله پس از رسیدن به منزل، یک لیوان شیر کم چرب مصرف کنید.

اگر از چربی ‌هایی که زیر پوستتان جا خوش کرده‌ اند خسته شده‌اید و می خواهید خوش اندام تر شوید، باید بدانید چاره‌ کار در نخوردن و سختی کشیدن نیست. شما باید به فکر تغذیه‌ سالم و داشتن تحرک بدنی باشید البته باید بدانید هیچ ماده‌ غذایی یا روش معجزه ‌گری وجود ندارد که یک شبه شما را به هدفتان برساند. رسیدن به وزن ایده آل نیاز به اراده و برنامه ‌ریزی درست دارد.

تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی تنها از طریق مصرف میزان بالایی از ویتامین C انجام نمی شود بلکه گنجاندن انواع میوه ها و سبزیجات حاوی مواد مغذی در رژیم غذایی، شرایط را برای بهبود وضعیت سلامت بدن فراهم می سازد.

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است احساس درد قفسه سینه را به وجود آورد و به قلب ربطی نداشته باشد.
سرطان ریه یکی از خطرناک‌ترین انواع سرطان است که عامل اصلی آن سیگار و دود سیگار است و در صورت تشخیص دیرهنگام امکان مداوا آن عملا کم و کم‌تر می‌شود و بهبود و کنترل آن در گرو تشخیص زود هنگام آن است.
یک متخصص پوست و مو گفت: افراد باید از شستن مکرر دست ها خودداری کنند چراکه شستن بیش از حد دست ها موجب بروز بیماری های التهاب پوست یا درماتیت می شود.

یکی از دلایل اصلی ابتلا به کبدچرب، تغییر شیوه زندگی افراد جامعه است. در این گزارش به عوامل اصلی موثر در ابتلا به کبد چرب اشاره می‌کنیم.