یادداشت‌ها

سیاست عرصه ای صفر و صد نیست. در واقع پیش بینی آنچه در این حوزه اتفاق می افتد را باید تا حدی به صورت قاطع ناممکن دانست. از آنجایی که دیپلماسی مجری سیاست های منطقه ای و فرامنطقه ای در چارچوب دکترین سیاست خارجی هر کشور است در زمان های مختلف می تواند به شکل های متفاوتی بروز کند. اما آنچه مهم است حفظ منافع ملت و دولت توسط دستگاه دیپلماسی یا سیاست خارجی است.
به بهانه مرگِ گوینده خوش صدا و سیمای کرمانشاه

هنرمندان نمی میرند

امروز سرانجام ویروس منحوس کرونا، نفس گوینده خوش نفس صداوسیما را پس از چند روز تنگی نفس، بند آورد و بند دلمان را پاره کرد.
اقتصاد در پساکرونا شرایط و وضعیت متفاوتی برای جهان و کشورها در پی خواهد داشت البته قبل از پیش‌بینی این شرایط باید در نظر داشت که دوران پساکرونا به دو صورت کلی ترسیم می‌شود، ابتدا اینکه برای این بیماری درمان قطعی پیدا شود و مثل بسیاری بیماری‌ها مانند طاعون، درمان و ریشه کن شود و در منظر دوم این بیماری مثل بیماری آنفولانزا و ایذر با بشر خواهد ماند.
اعلام آمادگی دانشمند سرم شناس هندی که از تبار پارسیان است تنها یکی از ظرفیت‌های ایرانی تباران در دیگر نقاط جهان است. بیایید برای هموطنان کوچیده از وطن و مقیم در غربت ارزش بیشتری قائل باشیم، گاه به دیدن‌شان برویم و گاه به سرزمین مادری دعوتشان کنیم. بیایید با صله ارحام مهربان باشیم. صدایشان را بشنویم و ببخشیم تا بخشیده شویم.
قانون اساسی  وظیفه قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی را به عهده مجلس شورای اسلامی گذاشته است این در حالی است که برخی از سازمان‌های دولتی با زیر پا گذاشتن قانون توسط بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های داخلی خود سعی در پیشبرد مقاصد و رسیدن به منافع داخلی و سازمانی خود هستند و  در این راستا شأن  و جایگاه قانون را مخدوش می‌کنند. یکی از این سازمان‌ها که با اقدامات خودسرانه‌ی خود موجب مشکلات عدیده‌ای برای مردم شده سازمان تأمین اجتماعی است.
چگونگی رقم خوردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا یکی از مهمترین سوالهایی است که غیر از سیاسیون، مردم عادی بویژه در کشور ایران، در ذهن خود می گذارنند و علت آن هم اهمیت این انتخابات در بسیاری از معادلات داخلی و خارجی در زمینه های مختلف، بویژه در حوزه اقتصادی است. 

یادداشت/بی شک صلابت، اقتدار و استقامت فراموش نشدنی فرمانده پر افتخار لشکر محمدرسول‍الله (ص) در جریان عملیات خیبر در منطقه طلائیه و تصرف جزایر مجنون و حفظ آن با وجود پاتک های شدید دشمن، از افتخارات تاریخ دفاع مقدس محسوب می ‍شود.
یادداشت به بهانه هفته دفاع مقدس؛

سرداران و شهدا، تا همیشه به شما بدهکاریم

یادداشت اختصاصی- مهسا اخلاقی - ما کوچه های شهرمان را به نام آنها کردیم تا هر زمان نشانیِ جایی را دادیم، یادمان باشد اگر با آرامش به مقصد رسیدیم از سایه ایثار این شهیدان بوده است.
یادداشت به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

آری اینجا ایران است سرزمین دلیران در خون غلتیده

در چهلمین سالگرد پیروزی ملت ایران گرامیداشت یاد و خاطره هفته دفاع مقدس برابرقدرتهای دنیا که با به زانو در آمدشان فهمیدند که ایران دیگر آن ایران دوران پهلوی نیست که بله قربان گوی به مستکبرین و استکباران دنیا باشد .
به بهانه انتشار فایل صوتی کتاب با صدای چکامه سرا مطرح شد؛

شرحی بر کتاب منظومه خاک و خون

یادداشت/تاریخ دیرینه کشورعزیزمان ایران ، مصائب بسیاری که بر ایرانیان تحمیل شده اند را درخود به ثبت رسانده است . از هزاران سال پیش، عوامل بسیاری همچون موقعیت جغرافیائی ویژه این سرزمین، دستیابی به منابع بسیارغنی وطبیعی موجود درایران، کشورگشائی ها وحتی در مواردی کینه و حسد کشورهای قدرتمند ، آتش جنگ های بسیاری را دراین کشورمشتعل کرده است.
این روزها موجی به ارتفاع بلندِ صدای صدها غرولند و متون تند انتقادی و اظهار نظر بدون پیشنهادِ منتقدین در تأخیر بیش از حد برای معرفی وزیر صمت جدید به راه افتاده است.
یادداشت/در زمانی که اصفهان دیگر امیدی به صنعت پر و پیمانه خود نداشت و هر روز بر جمعیت بیکار ان افزوده میشد متولیان استان ندای صنعت گردشگری را بر طبل زدند که اگر اصفهان به رکود اقتصادی رسیده با روی آوری به صنایع پاک مثل گردشگری میتوان اصفهان را پر رونق کرد این تنها نقطه امبد نجات اصفهان با شیوع کرونا در نطفه خاموش شد.
یادداشت/به اسم بیمه سلامت به اعضای شورای شهر اصفهان تماس گرفتیم که بپرسیم و بدانیم بیمه ای که برای قشر محروم جامعه که روز به روز بر جمعیتشان اضافه  می شوند ، در این بحزان اقتصادی تا چه اندازه هوای مردم را دارد.
تحریم‌ها به جایی رسیده که آقای نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت آقای روحانی اعلام می‌کند: "یک قطره نفت نمی‌توانیم صادر کنیم"!
به همه این مصائب، احتکار، کم‌فروشی، گران‌فروشی، زیرمیزی، تقلب و ... را نیز اضافه کنید!
نقش دولت در فرایند اقتصاد، تجارت و بازرگانی همچنان قابل‌توجه و البته ملموس و محسوس است. نقشی که هرچند گام‌هایمان به سوی توسعه و پیشرفت بخش خصوصی باشد؛ زمین همچنان زمین دولت است که انتظار می‌رفت در تمام این سال‌ها آمادگی کافی برای بهره‌وری را پیدا کند. این حوزه همچنان وابستگی، انکارناپذیری به نقش‌آفرینی دولت دارد.
یادداشت/ شاید بیش از ده سال است که موضوع فساد در فوتبال ایران به طور جدی مطرح شده و رسانه ها به شیوه های مختلف به افشا زوایای گسترده این فساد خانمان برانداز فوتبال ایران پرداخته اند.