صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون باید گزارشی از نحوه هزینه کرد ۷ هزار میلیارد تومان حاصل از عرضه اولیه سهام شستا در بورس ارائه کند، می‌گوید علیرغم اینکه این وزارتخانه از سامانه شفافیت رونمایی کرده اما حقوق و دریافتی مدیران آن همچنان مبهم است.
عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران گفت: یکی از بهترین و آسان ترین راه کارهای برای متعادل کردن بازار فولاد عرضه مکفی در بورس کالا است.
رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۹ هزار تومان است.

این روزها موجی به ارتفاع بلندِ صدای صدها غرولند و متون تند انتقادی و اظهار نظر بدون پیشنهادِ منتقدین در تأخیر بیش از حد برای معرفی وزیر صمت جدید به راه افتاده است.
رییس جمهوری درباره ناکامی آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌ها، گفت: پیشاپیش پیروزی روزهای شنبه و یکشنبه و شکست مفتضحانه آمریکا را به ملت ایران را تبریک می‌گویم.
مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری ایمیدرو خبر داد: به زودی کمیته ای برای پیگیری تشکیل صندوق بازارگردانی شرکت های معدنی و صنایع معدنی ایجاد می شود.
مجموع صادرات واحدهای بزرگ فولادساز کشور در پنج ماهه امسال به رقم یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۶۱۱ تن رسید که از این رقم بیش از ۲۸ درصد آن سهم مردادماه است.

سال جهش تولید بی ثمر سپری می شود

4 ماه همچنان بدون وزیر صمت!

در حالی سال جهش تولید را سپری میکنیم که مهمترین رکن برای موفقیت این شعار، عملکرد مثبت وزارت خانه‌ای است که ۱۲۰ روز بدون وزیر و با سرپرست‌های موقت مدیریت می‌شود و آقای رییس جمهور گویی تصمیم به انتخاب این وزیر ندارد.
عضو هیأت رئیسه مجلس، با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت خودرو، گفت: قیمت خودرو به طرز عجیبی رو به افزایش بوده که یکی از دلایل آن خروج سرمایه ها از بورس است، همچنین مافیایی که در دل برخی نهادهای دولتی شکل گرفته، بر این وضعیت می دمند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: با توجه به سهم ۷۰ درصدی کالاهای اساسی از واردات که باارز ۴۲۰۰ تومانی انجام شده، مشخص است که سیاست تخصیص ارز ارزان فاقد اثر بخشی لازم به گروه‌های کم‌درآمد بوده است.
در هفت سال گذشته محقق شد؛

صادرات غیرنفتی ۴۳ درصد رشد داشته است

صادرات کالا یکی از راهکارهای معرفی محصولات ایرانی به جهان است که با وجود تحریم‌های آمریکا دولت در سال گذشته با ایجاد امکانات برای صادرکنندگان رکورد وزنی صادرات غیر نفتی را بعد از ۴۰ سال شکست. سال گذشته حجم صادرات به ۱۳۴ میلیون تن رسید که در مقایسه با سال ۹۲، ‌رشدی ۴۳ را نشان می‌دهد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: طی این مدت صادرات در گروه کشاورزی و صنایع غذایی هم ۳۳.۲ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

رشد ۹۵ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی از بندر چابهار از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۵درصد رشد داشته است.
عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس، با انتقاد از اینکه مدیریت مناطق آزاد کشور رها شده است، گفت: مدتهاست تعداد زیادی شناور پر از کالا در بندر بهمن قشم بلاتکلیف هستند و هیچ‌کس نیز پاسخگو نیست که این موارد نشان از ناهماهنگی و کم‌توجهی به مسائل اقتصادی است.