صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در حالی کمیته سیاست‌گذاری خودرو در جلسه اخیر خود تصویب کرد قیمت گذاری خودرو، تا زمانی که طرح مجلس برای عرضه خودرو در بورس نهایی شود، از شورای رقابت به سازمان حمایت مصرف کنندگان منتقل شود که این تغییر موافقان و مخالفان زیادی به همراه داشت.
هفته گذشته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر از آغاز پروژه تولید اولین خودروی شاسی بلند آفرودی کشور با نشان ایرانی داد و اعلام کرد که در راستای تداوم بخشی به برنامه‌های تحول گرایانه گروه خودروسازی سایپا، قرار است که محصول جدید گروه خودروسازی سایپا سال آینده به تولید انبوه رسیده و در دسترس مشتریان قرار گیرد.

سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: در راستای دستور رئیس جمهور برای اینکه کالا از ثبت سفارش تا مصرف تحت یک سامانه کنترل شود مباحث کارشناسی با چند دستگاه به وزارت فناوری اطلاعات ای سی تی و وزارت صمت و گمرک جمهوری اسلامی ایران شروع شده تا بتوانیم روش های قانونی را دنبال کنیم و تخطی از قانون رخ ندهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید قیمت‌های کنونی خودرو غیرواقعی بوده و ارتباطی با عرضه و تقاضا ندارد و ناشی از فعالیت دلالان زیر سایه بی‌توجهی دولت و دستگاه‌های نظارتی است.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، از موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت سیمان پاکتی خبر داده و خواستار شده تا مدیران شرکت‌های سیمان، هرچه سریعتر به جهت تعدیل نرخ فروش سیمان پاکتی اقدام کنند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به طرح کمیسیون متبوع خود پیرو عادلانه تر کردن نظام توزیع سوخت برای خوردوها،گفت: در این طرح خانواری که خودرو ندارد از مابه التفاوت قیمت یارانه‌ای و آزاد بنزین برخوردار خواهد شد و این مابه التفاوت به کارت یارانه سرپرست خانوار برای تهیه سبد کالا واریز خواهد شد.
دردسر‌های عظیم پلاک‌های فعال برای ثبت نام خودرو!

شروط ثبت نام خودرو تغییر می‌کند؟

شروط ثبت نام خودرو این روزها مورد بحث بسیاری از کارشناسان این صنعت قرار گرفته است؛ موضوعی که بسیاری را دچار مشکل می کند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به حجم عظیم گردش مالی تجارت خدمات در سطح جهان و تبدیل شدن این بخش به بزرگترین حوزه اشتغال‌زایی و تبادلات مالی بین‌المللی، از سهم بسیار ناچیز بخش خدمات کشورمان در این حوزه انتقاد کرد و این وضعیت را ناشی از کم توجهی مسؤلان، قانونگذاران و فعالان اقتصادی به این حوزه دانست.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی خبر داد؛

افت ۱۵ درصدی نرخ میوه

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: بنابر بررسی‌های صورت گرفته قیمت میوه ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران در رابطه با افزایش شدید قیمت ها در این صنف گفت: لوازم خانگی را گران می‌خریم و گران می فروشیم؛ گران فروشی نمی‌کنیم.
طی 6 ماهه اول سال 1399 صورت گرفت؛

ثبت 54 هزار مورد گزارش توسط ناظران افتخاری

مدیر کل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از افزایش سرانه نظارتی این سازمان خبر داد و گفت: خوشبختانه طی 6 ماهه اول سال 1399 ثبت 54 هزار مورد گزارش توسط ناظران افتخاری صورت گرفته است.