صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در جلسه فوق العاده عصر سه شنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رئیس جمهور با اتخاذ تصمیمات ویژه در حوزه تجارت خارجی و مسائل ارزی مرتبط با آن، تسهیلات بیشتری برای تشویق صادرات و استفاده از منابع ارزی جهت تامین ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی ایجاد شد.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت که در حال حاضر تولیدکنندگان لوازم خانگی افزایش قیمت مجدد اعمال نکردند، اما اگر قیمت محصولات خود را بالا ببرند و شاکی داشته باشند مجددا مستندات آن‌ها بررسی می‌شود که منطبق بر ضوابط هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها باشد و در صورتی که قیمت جدید با ضوابط سازمان حمایت همخوانی نداشته باشد پرونده‌ آن‌ها به تعزیرات ارسال خواهد شد.

سخنگوی گمرک گفت: کنترل های مواد غذایی و تره بار در کشورهای واردکننده کالا یک امر طبیعی است و در همین راستا، و با کنترل های رندومی کالای گوجه فرنگی توسط کارشناسان گمرکی اقلیم کردستان عراق محموله این دو کامیون گوجه فرنگی مورد تایید قرار نگرفت و برگشت داده شد.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تولید روزانه ۲۲ تا ۲۳ میلیون ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کشور و انتظار کاهش قیمت مواد ضدعفونی کننده گفت: قیمت مصوب ماسک به داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

گمرک ایران  اعلام کرد که وزارت صمت خواستار آن شده تا براساس ماده (۴۲)قانون امور گمرکی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار قطعات خودروهای دو شرکت خودروساز با حداقل اسناد و رعایت مقررات مربوطه ترخیص شود.
معاون فنی گمرک گفت: به محض تخصیص و تامین ارز و صدور کد رهگیری بانک مرکزی هیچ مانعی در رابطه با ترخیص برنج‌های دپو شده وجود نداشته و گمرک در این رابطه اقدام خواهد کرد.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد: صنعت دفاعی در هر کشوری صنعت پیش راه پیچیده ترین تکنولوژی ها را در درون خود دارد و در لبه تکنولوژی های نو حرکت می کند و در بسیاری از زمینه ها این صنعت می تواند دیگر صنایع را نیز به حرکت درآورده و سبب ارتقا آنها شود.

قیمت مس تحت تاثیر اختلالات عرضه ناشی از محدودیتهای وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، برای نخستین بار ازسال ۲۰۱۸ به ۷۰۰۰ دلار در هر تن صعود کرد.
سال‌هاست که همه می‌دانیم صادرات کلید موفقیت توسعه اقتصاد و صنعت کشور است. صادرات از چند منظر موضوع مهمی است. نخست وقتی صادرات داریم که کالایی رقابت‌پذیر در سطح جهانی داریم؛ کالای رقابت‌پذیر یعنی کالای باکیفیت و قیمت مناسب. برای صادرات، باید به دانش و فناوری روز مربوط مسلح باشیم. پس وقتی صادرات داریم یعنی در حال سرمایه‌گذاری روی تحقیق‌وتوسعه هستیم.
به میمنت فرا رسیدن ماه ربیع الاول، رکورد تولید در مهرماه شکسته شد

افزایش ۱۰۰ هزار دستگاهی تولید ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو موفق شده با مدیریت منابع در شرایط تحریم های بین المللی و شیوع بیماری کرونا، به شعار جهش تولید، جامه عمل بپوشاند. تولید این خودروساز در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود ۱۰۰ هزار دستگاهی را تجربه کرده است.