صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون فنی گمرک گفت: به محض تخصیص و تامین ارز و صدور کد رهگیری بانک مرکزی هیچ مانعی در رابطه با ترخیص برنج‌های دپو شده وجود نداشته و گمرک در این رابطه اقدام خواهد کرد.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد: صنعت دفاعی در هر کشوری صنعت پیش راه پیچیده ترین تکنولوژی ها را در درون خود دارد و در لبه تکنولوژی های نو حرکت می کند و در بسیاری از زمینه ها این صنعت می تواند دیگر صنایع را نیز به حرکت درآورده و سبب ارتقا آنها شود.

قیمت مس تحت تاثیر اختلالات عرضه ناشی از محدودیتهای وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، برای نخستین بار ازسال ۲۰۱۸ به ۷۰۰۰ دلار در هر تن صعود کرد.
سال‌هاست که همه می‌دانیم صادرات کلید موفقیت توسعه اقتصاد و صنعت کشور است. صادرات از چند منظر موضوع مهمی است. نخست وقتی صادرات داریم که کالایی رقابت‌پذیر در سطح جهانی داریم؛ کالای رقابت‌پذیر یعنی کالای باکیفیت و قیمت مناسب. برای صادرات، باید به دانش و فناوری روز مربوط مسلح باشیم. پس وقتی صادرات داریم یعنی در حال سرمایه‌گذاری روی تحقیق‌وتوسعه هستیم.
به میمنت فرا رسیدن ماه ربیع الاول، رکورد تولید در مهرماه شکسته شد

افزایش ۱۰۰ هزار دستگاهی تولید ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو موفق شده با مدیریت منابع در شرایط تحریم های بین المللی و شیوع بیماری کرونا، به شعار جهش تولید، جامه عمل بپوشاند. تولید این خودروساز در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود ۱۰۰ هزار دستگاهی را تجربه کرده است.

سخنگوی دولت گفت: بدون بازگشت آمریکا به برجام و رفع همه تحریم‌ها و جبران خسارت‌هایی که به ملت ایران تحمیل کرده‌اند شانسی برای موقعیت دیپلماسی با آمریکا وجود ندارد.
معاون فنی گمرک ایران گفت: متعاقب مکاتبات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی، در نهایت با ترخیص کالاهای موجود در گمرکات که از اولویت تخصیص ارز بانک مرکزی خارج شده اند مشروط به شرایطی موافقت شده است.
حاجی‌بابایی در تشریح نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه؛

منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی تعیین شد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امروز جلسه‌ای با حضور کارشناسانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... برگزار و نحوه تامین منابع مالی لازم طرح تعیین شد.
رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مسوول در حوزه سیاست پولی، مالی و تجاری تاکید کرد و ادامه داد: در وضعیت فعلی باید فرآیند تهاتر کالا را تسهیل کنیم و غل و زنجیر بروکراسی اداری را از پای کسب و کارها و تجار و بازرگانان باز کنیم.
رییس اتاق ایران در دیدار با سفیر سوریه:

بهبود روابط تجاری ایران و سوریه، خواسته دو کشور است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اجرای موافقت‌نامه آزاد تجاری بین ایران و سوریه روزهای خوبی در تجارت رقم خواهد زد که خواسته دو کشور است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی گفت: با توجه به افزایش هزینه ها متأسفانه نانوایان یک سال است که قیمت های خود را تغییر نداده و با نرخ سابق نان را به دست مردم می دهند.این درحالی است که قرار بود به محض افزایش هزینه نانوایان در قیمت نان تجدید نظر شود.

قیمت گذاری خودرو، تا زمانی که طرح مجلس برای عرضه خودرو در بورس نهایی شود، از شورای رقابت به سازمان حمایت مصرف کنندگان منتقل شد، دلیل این امر نیز افزایش زیان خودروسازان به‌ واسطه روند صعودی هزینه‌های تولید است.
اولین تصمیم خودرویی‌وزیر صمت؛

قیمت گذاری خودرو آزاد می شود؟

بازار خودرو منتظر تغییر قیمت از کارخانه تا بازار است، اما برخورد‌های سلیقه‌ای برخی متولیان نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف نحوه پرداخت مالیات واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی در این کمیسیون خبر داد.
درسال‌های اخیر در خصوص اقتصاد مقاومتی ولزوم اجرای آن در صنایع ایران بسیار گفته شد اما آنچه که مغفول واقع شده است، تدوین شاخص هایی جهت سنجش کمی آنچه که حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی می خوانیم، است در این نوشتار تلاش می‌شود تا به تشریح اقتصاد مقاومتی با رویکرد زنجیره ارزش بپردازیم.
هر چند فعالین این صنعت علت این موضوع را کمبود نهاده دامی و عدم تخصیص ارز برای واردات نهاده عنوان می‌کنند اما برخی مسوولان اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی را علت کمبود نهاده دامی می‌دانند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی گفت: نمی‌توان گفت که در بازار لوازم خانگی گرانفروشی داریم بلکه به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه و بالا رفتن قیمت تمام شده، شاهد «گرانی» کالاها هستیم.