زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد:

نظارت بر معافیت مربوط به ازدواج با دختران معلول

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح معافیت مربوط به ازدواج با دختران معلول را موقت و دارای نظارت دائمی اعلام کرد
پرسون گزارش می دهد؛

آن سوی تجاوز و زوایای پنهانش

تجاوز جنسی تنها فقط مختص زنان نیست چه بسیار کودکان و چه حیوانات و هر موجود ضعیفی از هر نظر مورد این ظلم قرار می گیرد. بحث اصلی اما پرداختن به ظلم تجاوز و شخص متجاوز نیست بلکه شاید جامعه ای است که بعد از این همه افشاگری چگونه میخواهد دوباره سر بلند باشد و خانواده های که باید دوباره به جامعه اعتماد کنند تا فرزندان خود را راهی بیرون از خانه کنند.
رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی گفت: تشدید موضوع تجاوز در کشور به علت نا به سامانی زیرساخت های اجتماعی در کشور است. عواملی چون فقر، بیکاری، سیاست های نادرست دولت‌ها و عدم نظارت صحیح مسئولین بر اجرای قوانین سبب شده تا افراد معروف به راحتی بتوانند به صورت پنهانی به اعمال شیطانی خود ادامه دهند.
پرسون گزارش می دهد؛

اعدام در انتظار متجاوزین جنسی

تجاوز جنسی یک جرم بوده و معمولا نشان از وجود اختلال روانی دارد. یعنی بعید است فرد متجاوز جنسی از نظر روانی سالم باشد. تجاوز جنسی یعنی  نزدیکی جنسی با یک انسان بزرگسال بدون رضایت او و یا با یک کودک.
مقامات بهداشتی چین، استفاده از واکسن‌های کووید 19 در شرایط اضطراری را تأیید کردند تا در کنترل بحران همه گیری ویروس کرونا موفق عمل کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفتگو با پرسون:

ترامپ برای انتخابات نیاز به گفتگو و مذاکره دارد

موضع گفتگو معنی ندارد و آن‌ها با پرورش داعش بزرگترین ضربه اقتصادی را به تمامیت ارضی سوریه زدند و می‌خواهند راجع به چه چیزی گفتگو کنند؟! باید اساس گفتگو را بگذاریم کنار و در مورد آن عمل کنیم. این ادراک دیپلماتیک در دمشق وجود دارد که تن به گفتگو نمی‌دهند.
وزیر نفت با بیان اینکه در سال ۹۲ هم وارد کننده بنزین و هم گازوییل بودیم، گفت: اکنون اما جهش ۴ برابری در صادرات فرآورده های نفتی را به ثبت رساندیم. صادرات فرآورده های نفتی در سال ۹۲ حدود ۵.۸ میلیون تن بود که این رقم در سال گذشته به ۲۳ میلیون تن بالغ شده است.
پلیس در پی عامل یا عاملان جنایت هولناک

معمای جسد کشف شده در بجنورد

هویت جسد زنی حداقل 25 ساله که سال گذشته درون چاهی در بجنورد کشف شد هنوز مشخص نشده است و دستگاه قضایی و پلیس آگاهی خراسان شمالی با استفاده از نمونه DNA مقتول در پی کشف راز هویت این جسد و شناسایی متهم یا متهمان این جنایت هولناک هستند.
با آزادسازی سهام عدالت، شرایط فروش برای افرادی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده بودند فراهم شد و از همان ابتدا تاکنون حدود 30 درصد از مشمولان سهام عدالت در استان سهام خود را از طریق کارگزاری ها یا درگاه های بانکی به فروش گذاشته اند اما تأخیر در واریز وجه فروش یا واریز وجه کمتر از ارزش واقعی سهام عدالت و همچنین واریز نشدن وجه حاصل از فروش به حساب فروشندگان، مسائلی است که این روزها عمده سهام داران به آن‌ها اعتراض دارند به طوری که حتی برخی سهام داران بورس نیز به نحوه فروش سهام عدالت اعتراض کرده اند و این روند را عامل اصلی منفی شدن شاخص کل بورس مطرح می کنند.
نماینده سازمان سنجش در حوزه‌های امتحانی همدان خبر داد:

شرکت بیش از 29 هزار واوطلب آزمون سراسری در همدان

نماینده سازمان سنجش در حوزه‌های امتحانی همدان از شرکت بیش از 29 هزار واوطلب آزمون سراسری در همدان خبر داد و گفت: امروز صبح شرکت کنندگان آزمون گروه هنر به رقابت پرداختند.