زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

گزارش پرسون از نقصان قانون کار؛

زنان؛ اشتغال ارزان

هیچ نمونه ای در بازار سنندج و حتی دیگر استان ها و شهرهای کشور نداریم و دیده نشده است که حقوق یک فروشنده یا منشی خانم طبق قانون کار پرداخت شود که این خلا قانونی بسیار بزرگ است.

فراخوانی با هدف تقویت نظام خانواده؛

بانوان کارآفرین صاحب جشنواره شدند

نخستین جشنواره فرهنگی بانوان کارآفرین (ایران بان‌نو) با هدف تقویت نظام خانواده و حمایت از کارآفرینی بانوان ایران زمین برگزار می شود و متن فراخوان این جشنواره تخصصی منتشر شد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه ۲۷۰۰ سازمان و تشکیلات غیر دولتی در کشور فعالیت دارند، گفت: سازمان‌های مردم نهاد(سمن) در دیده‌بانی و نظارت بر همسویی برنامه دولت‌ها با قوانین و صحت سنجی و مقابله با فساد و میزان پایبندی به قانون نقش برجسته‌ای دارند.
در روزهای گذشته مباحث پیرامون سایت‌های شرط بندی و گرایش جوانان به این سایت‌ها بسیار داغ شده است، سایت‌هایی که گردانندگان آن‌ها غالبا در خارج از کشور حضور دارند و با دور زدن قوانین کشور سعی در پولشویی و کسب درآمدهای بالا به قیمت مال باختن بسیاری از افراد به ویژه جوانان و نوجوانان طالب کسب ثروت را دارند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی:

ودیعه ۷۰ میلیونی خرید مسکن به چه خانوارهای می‌رسد؟

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه مقرر شده در لایحه بودجه سال آینده به منظور حمایت از فرزند آوری، به خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند می‌شوند، وام ودیعه ۷۰ میلیونی مسکن داده شود افزود: این مقدار رقم بزرگی نیست و تنها مشوقی برای فرزند آوری است.

سازمان بهزیستی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از سوی وزیر رفاه درباره علت قطع عائله مندی زنان سرپرست خانوار فاقد فرزند و مجرد دارای معلولیت اعلام کرد: در پی برگزاری جلسه هم‌اندیشی با تشکل‌ها یکی از نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به قطع حق عائله‌مندی از سوی دیوان محاسبات انتقاد کرد که با پیگیری‌های وزیر رفاه مشخص شد این موضوع به دیوان عدالت اداری مربوط می‌شود.

یک متخصص زنان و زایمان گفت: زایمان زودرس یا دیررس برای درج تاریخ تولد رند در شناسنامه باعث به خطر افتادن سلامت مادر و جنین می‌شود و نه تنها نشان از لاکچری بودن و تمایز فرهنگی خانواده ندارد بلکه نشان دهنده فقر فرهنگی در آن خانواده است که حاضر است به بهانه درج این تاریخ در شناسنامه یک عمر سلامت جنین خود را به جان بخرد.
مومنی گفت: ۵.۴ درصد معتادان کشور بانوان هستند و نشان می‌دهد عدد کمی است؛ هرچند یک نفر هم در بین بانوان زیاد است.
رئیس انجمن پزشکان کودک البرز:

زایمان لاکچری و تقویمی سلاح کشتارجمعی است

متخصص کودکان، رئیس انجمن پزشکان کودک البرز و مدرس دانشگاه با بیان اینکه تاریخ‌های رند تنها یک عدد است و هیچ تقدسی ندارد، گفت: هجوم برای زایمان در تاریخ لاکچری سلاح کشتار جمعی؛ در زایمان زود هنگام فرزندان نا سالم به دنیا می‌آیند.

عضو انجمن جامعه شناسی ایران در گفت و گو با پرسون؛

والدین، نباید مالک مطلق کودک باشند

یک جامعه شناس گفت: باید برای کودکان کار خانه هایی امن در نظر گرفته شود تا خطر تجاوز آنها را تهدید نکند.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

عقیم سازی زنان معتاد اقدامی ضد بشری است

در حکومت اسلامی مسائلی همچون عقیم سازی زنان معتاد به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. ما بر اساس آموزه‌های دینی‌مان برای شأن انسانیت، انسان بودن و حیات انسانی آنقدر ارزش قائل هستیم که هرگز اجازه مطرح شدن چنین مباحث ضد بشری را نخواهیم داد چه برسد به این‌که بخواهیم آن را عملی کنیم.