دیزلی، گازی یا بنزینی؟ مقایسه‌ای برای انتخاب درست ژنراتور برق

رادوکو با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه واردات، تأمین و تجهیز انواع قطعات و دستگاه‌های صنعتی یکی از معتبرترین مراجع خرید ژنراتور برق است و با برندهای بسیار معروف داخلی و خارجی در این زمینه همکاری دارد.
تصویر دیزلی، گازی یا بنزینی؟ مقایسه‌ای برای انتخاب درست ژنراتور برق

به گزارش سایت خبری پرسون، در دنیای صنعتی امروز و با توجه به کمبود برق در کشور، موتور برق از جمله مهم‌ترین تجهیزات برای تولید برق به شمار میرود. این دستگاه‌ها می‌توانند جریان برق مستمر و بدون قطعی را ایجاد کنند. رادوکو با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه واردات، تأمین و تجهیز انواع قطعات و دستگاه‌های صنعتی یکی از معتبرترین مراجع خرید ژنراتور برق است و با برندهای بسیار معروف داخلی و خارجی در این زمینه همکاری دارد.

دیزلی، ایده آل ترین گزینه برای مصارف مختلف

دیزل ژنراتورها یکی از رایج‌ترین موتورهای برق در جهان هستند که برای عملکرد خود از سوخت گازوئیل یا همان دیزل استفاده می‌کنند و در توان‌های مختلف تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها در مقایسه با موتورهای بنزینی قدرت بیشتری دارند؛ زیرا احتراق سوخت در آن‌ها با متراکم کردن پیستون انجام می‌شود.

مزایای استفاده از این ژنراتورها

آگاهی از مزایای دیزل ژنراتورها می‌تواند قدم اول برای اطمینان از خرید آن‌ها باشد. در میان تمامی انواع موتورها، ژنراتورهای دیزلی محبوبیت بیشتری دارند؛ زیرا مزایای آن‌ها گسترده‌تر است. اگر این دستگاه را از مراکز معتبر؛ مانند رادوکو خریداری کنید، یک عمر خیالتان از بابت محصول خریداری شده راحت است.

  • موتورهای دیزلی بسیار پر قدرت و بادوام هستند و می‌توانند تا 15000 ساعت بدون نیاز به تعمیر و سرویس دوره‌ای کار کنند.
  • می‌توانند 12 ساعت به صورت پیوسته روشن باشند.
  • قادر هستند در اغلب شرایط آب و هوایی اعم از سرد و گرم به فعالیت خود ادامه دهند.
  • قیمت ین دستگاه‌ها در مقایسه با موتورهای برق بنزینی و گازی ارزان‌تر است.

معایب استفاده از نوع دیزلی این موتورها

از جمله معایب این دستگاه‌ها می‌توان به تولید صدای زیاد توسط آن ها اشاره کرد. این امر سبب می‌شود تا در زمان نصب تجهیز، تمهیداتی برای کاهش صدای آن‌ها اندیشیده شود. موتورهای دیزلی سنگین لرزش زیادی را در زمان فعالیت ایجاد می‌کنند. علاوه بر این تهیه سوخت گازوئیل برای آن‌ها در مقایسه با گاز شهری که ارزان قیمت و در دسترس تر است، چالش‌هایی را به همراه دارد.

کاربرد این نوع از ژنراتورها در زندگی روزانه

از آنجایی که موتورهای برق دیزلی در توان‌های مختلفی تولید می‌شوند، می‌توان از آن‌ها برای مصارف خانگی؛ مانند تأمین برق ویلاها، ساختمان‌ها و مجتمع‌های اداری، تجاری و مسکونی استفاده کرد. دیزل ژنراتورهایی با قدرت بیشتر برای تأمین برق بیمارستان‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی و سایر مراکز صنعتی مناسب هستند.

نوع بنزینی، بهترین ژنراتور برای مصارف خانگی

اگر به دنبال یک ژنراتور کم هزینه با قیمت مناسب برای کاربردهای خانگی هستید، خرید ژنراتورهای بنزینی بهترین گزینه پیش روی شما هستند. این دستگاه‌ها برای فعالیت خود از بنزین که سوخت اغلب خودروها و موتور سیکلت‌های کشور است، استفاده می‌کنند. استفاده از نوع بنزینی بسیار آسان است و نیاز به آموزش خاصی ندارد.

مزایای استفاده از مدل بنزینی در مقایسه با انواع گازی و دیزلی

با توجه به اینکه عملکرد هر 3 نوع دیزلی، بنزینی و گازی یکسان است، اما این دستگاه‌ها به دلیل استفاده از سوخت متفاوت، مزایا و معایب متفاوتی هم دارند که باید در وهله اول به صورت کامل با آن‌ها آشنا باشید. اگر در هر موردی ابهام داشتید، می‌توانید با کارشناسان رادوکو تماس بگیرید و اطلاعات تخصصی‌تر را از آن‌ها دریافت نمایید.

  • قابل حمل بودن: یکی از مهم‌ترین مزایای ژنراتورهای بنزینی طراحی قابل حمل آن‌ها است؛ بنابراین استفاده از آنها در مکان‌های مختلف به آسانی میسر است.
  • داشتن سیستم استارت آسان: روشن شدن این موتورهای برق به راحتی آب خوردن است و با سرعت بسیار بیشتری نسبت به 2 مدل دیگر انجام می شود.
  • قیمت مناسب: اگر بودجه محدودی برای خرید دارید، موتورهای بنزینی بهترین انتخاب برای شما هستند.
  • عملکرد عالی در سردترین نقاط: این مدل در سردترین شرایط آب و هوایی قادر به فعالیت هستند؛ در حالی که ممکن است دیزل ژنوراتورهایی با توان کم در شرایط آب و هوایی سرد با چالش مواجه شوند.

معایب استفاده از نوع بنزینی این دستگاه

این نوع از موتورها با وجود تمام مزایایی که دارند، معایبی هم دارند که خرید آن ها را با چالش مواجه می کند. این چالش ها زمانی اهمیت می یابند که شما بخواهید به صورت مداوم از ژنراتور استفاده نمایید. اگر هر چند وقت یک بار به این وسیله احتیاج دارید، این معایب زیاد قابل توجه نیستند.

  • مصرف سوخت بالا
  • ایمنی کمتر نسبت به ژنراتور دیزلی
  • عمر کوتاه تر
  • صدا و لرزش زیاد
  • ایجاد آلودگی هوا

کاربرد نوع بنزینی این موتور مولد

این ژنراتورها عموما قدرت کمی دارند و برای مصارف خانگی قابل استفاده هستند. امروزه شاهد خرید این موتور برق برای ویلاها و باغستان های خارج از شهر که دسترسی به برق شهری ندارند و ساختمان های مسکونی با تعداد طبقات محدود هستیم.

مدل گازی، ایده آل ترین موتورها برای مصارف خانگی و صنعتی

از آن جایی که امروزه اغلب نقاط کشور به گاز شهری متصل است، استفاده از موتورهای برق گازی بسیار گسترش یافته است. تهیه سوخت برای این موتورهای برق بسیار آسان و ارزان قیمت است و هیچ گونه چالشی به همراه ندارد. ژنراتور‌های گازی که قابلیت عملکرد با گاز شهری را دارند، کارآمدتر و مقرون به صرفه تر از دو نوع دیگر هستند که با سوخت های فسیلی کار می کنند.

مزایای بهره مندی از ژنراتورهای گازی که باید بدانید

یکی از مهم ترین مزایای خرید ژنراتورهای گازی، سوخت ارزان و قابل دسترس آن ها است. علاوه بر این ژنراتورهای گازی استهلاک کمتری نسبت به انواع بنزینی و دیزلی دارند. از دیگر مزایای آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • طول عمر بالاتر به دلیل ساختار ساده تر و کمترین تماس بین قطعات در زمان کار
  • قابلیت تامین برق با استفاده از کپسول های گاز
  • تولید صدای کمتر
  • عدم ایجاد آلودگی برای محیط زیست

معایب استفاده از مدل گازی

این موتورهای برق در کنار مزایای گسترده ای که دارند، دارای معایبی هم هستند که از جمله آن ها می توان به هزینه بالا جهت نگه داری آن ها اشاره کرد. علاوه بر این کمبود متخصص در زمینه تعمیرات این وسیله پر کاربرد است.

کاربرد ژنراتور گازی در بخش خانگی

موتور‌های برق گازسوز توان های پایین، در بخش ژنراتور‌های خانگی مورد استفاده قرار می‌ گیرند و برای تأمین برق مجتمع ‌های مسکونی، برج‌ ها، مصارف کشاورزی و ادارات مناسب هستند. این ژنراتورها با قیمت مناسب در رادوکو موجود هستند.

کدام نوع ژنراتور مناسب‌ترین گزینه برای شماست؟

انتخاب یک ژنراتور خوب عمدتا به توانی که نیاز دارید، وابسته است. اگر برای تامین برق مصارف خانگی می خواهید، لازم است بدانید که هر خانه به طور متوسط به ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ وات برای یخچال، تلویزیون، سیستم‌ های گرمایشی و سرمایشی برق نیاز دارد. حال با در نظر گرفتن این توان و توان ژنراتور می توانید محصول مورد نیاز خود را بخرید. اگر این دستگاه را برای مصارف صنعتی می خواهید باید توان مورد نیاز خود را با توان ژنراتور مقایسه کنید و سپس با مشورت کارشناسان خرید خود را انجام دهید.

ژنراتور برق

سخن پایانی

ژنراتورها مهم ترین تجهیزات تأمین برق در شرایط اضطراری هستند و کاربردهای بسیار گسترده ای در بخش های خانگی و صنعتی دارند. این تجهیزات در 3 نوع گازی، دیزلی و بنزینی تولید شده اند که به طور مفصل به مزایا و معایب آن ها اشاره کردیم. شرکت رادوکو با تامین این تجهیزات از بهترین برندهای داخلی و خارجی، ارائه دهنده این محصولات با قیمت مناسب، خدمات پس از فروش و مشاوره رایگان در زمان خرید است.

منبع: شرکت رادوکو

635709