خدمات فروش سازمانی

متخصصان ارائه دهنده خدمات فروش سازمانی با جذب مشتری و عقد قرارداد به افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های بخش فروش کمک می‌کنند.
تصویر خدمات فروش سازمانی

به گزارش سایت خبری پرسون، فروش سازمانی یا B2B به فرآیند فروش محصولات یا خدمات در یک شرکت یا کسب‌وکار اشاره دارد که شامل استراتژی‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای جذب مشتری، ایجاد سرنخ و در نهایت بستن معاملات است. به دلیل کمبود برخی منابع، شرکت‌ها ترجیح می‌دهند این بخش از فروش خود را برون‌سپاری کنند. اوتانا از جمله شرکت‌هایی است که سال‌ها تجربه در این حوزه از فروش دارد و خدمات ارزنده‌ای به کسب‌وکارهای مختلف ارائه داده است.

فروش سازمانی چیست؟

در فروش‌های سازمانی محصولات و خدمات یک کسب‌وکار به کسب‌وکاری دیگر فروخته می‌شوند که می‌تواند به‌صورت حضوری یا آنلاین انجام شوند. در واقع، فروش B2B، زمانی است که یک یا چند ذینفع از یک کسب‌وکار (به‌طور کلی از بخش فروش) چیزی را به یک یا چند سهامدار از یک کسب‌وکار دیگر می‌فروشند، مخصوصا برای تامین منافع تجاری.

گاهی به دلیل بالا بودن ارزش معاملات و چرخه‌های فروش طولانی، شرکت‌ها ترجیح می‌دهند این بخش از فروش را برون‌سپاری کنند و از شرکت‌هایی که دراین حوزه تخصص دارند، کمک بگیرند. همان‌طور که گفته شد فروش سازمانی اوتانا یکی از این شرکت‌ها است.

خدمات فروش سازمانی

آمار خدمات فروش سازمانی

برای این‌که متوجه شویم کاربرد خدمات فروش B2B تا چه میزان است، به آمار زیر دقت کنید:

  • 64٪ از کسب‌وکارها از متخصصان فروش‌های سازمانی در تصمیم گیری خرید کمک می‌گیرند.
  • 52 درصد از متخصصان فروش می‌گویند که خریداران بیشتر از قبل از خدمات فروش‌های سازمانی استفاده می‌کنند.
  • آن‌هایی که از خدمات فروش B2B بهره می‌برند، 47 درصد عملکرد بهتری دارند.
  • 59٪ از کسب‌وکارها از خدمات فروش‌های سازمانی بهره می‌برند.

مزایای استفاده از تیم فروش خارجی

مزیت‌های زیادی در ارتباط با استفاده از خدمات فروش سازمانی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کاهش هزینه آموزش کارکنان فروش

با برون‌سپاری و استفاده از خدمات فروش B2B در مراحل ابتدایی رشد کسب‌وکار خود، می‌توانید زمان لازم را برای ایجاد یک تیم داخلی فروش و سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و رضایت مشتری صرف کنید.

چرخه فروش کوتاه شده

از آنجایی که جذب مشتری اولویت اصلی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فروش B2B است، نمایندگان با پیشرفته‌ترین استراتژی‌های فروش آموزش دیده و به آخرین ابزارها و فناوری بازاریابی مجهز هستند. از آنجایی که داده‌های بیشتری براساس عملکرد کمپین جمع‌آوری می‌شود، تنظیماتی برای ایجاد رویه‌های دقیق‌تری پیرامون موقعیت منحصربه‌فرد شما در بازار انجام می‌شود.

تیم فروش کارآمدتر

در هر سازمانی، از یک شیفت معمولی هشت ساعته، یک کارمند فروش به‌طور متوسط بیش از پنج ساعت را صرف تحقیق در مورد مشتریان احتمالی، نوشتن ایمیل، تنظیم قرار ملاقات، نگهداری داده‌ها، شرکت در جلسات و نگهداری داده‌ها می‌کند.

درحالی‌که این وظایف برتر برای موفقیت مهم هستند، زمان‌گیر و یکنواخت نیز هستند. با برون‌سپاری فرآیند فروش سازمانی، تیم شرکت شما می‌تواند بر آنچه که بیشترین اهمیت را دارد، تمرکز کند.

جذب مقرون‌به‌صرفه مشتری

هزینه‌های نیروی کار می‌تواند تا 50 درصد از درآمد فروش شما را تشکیل دهد. به‌همین دلیل هنگام جستجوی راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های جذب مشتری، مهم است که ابتدا بهره‌وری را ارزیابی کنید. اما حتی اگر یک تیم فروش عالی دارید، دستیابی به رشد مستلزم استخدام کارمندان بیشتر یا سرمایه‌گذاری در ابزارهای بازاریابی است.

درحالی‌که استفاده از خدمات فروش B2B، می‌توان توجه بیشتری را به سمت بهبود روابط مشتری، توسعه ویژگی‌های درخواستی و جستجو و جذب مشتری‌ها کرد. همه این‌ها می‌تواند حفظ مشتری را افزایش دهد.

خدمات فروش سازمانی

خدمات فروش سازمانی شامل چه مواردی می‌شود؟

دامنه خدمات فروش B2B بسیار مهم است. در ادامه به خدماتی که اوتانا در این حوزه از فروش به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد می‌پردازیم:

شناسایی و جذب مشتری

قبل از هر اقدامی برای شناسایی و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی، ابتدا جوانب زیر درنظر گرفته می‌شود:

  • جمع‌آوری داده‌های دقیق و کامل
  • تطابق مشتریان بالقوه با مشخصات مشتری ایده‌آل خود و تناسب با بازار
  • محدود نکردن تعداد مشتریان بالقوه یا آن‌هایی را که هر ماه با آنها تماس گرفته می‌شود.

تماس‌های تلفنی

امروزه نرخ تبدیل از طریق تماس‌های تلفنی به شدت کاهش یافته است. با این‌حال، 82 درصد از خریداران فروش سازمانی، جلساتی را با نمایندگان فروش رزرو می‌کنند. تیم‌های فروش اوتانا تماس‌های تلفنی را به‌عنوان یک کانال فروش اضافی درنظر می‌گیرند.

آن‌ها همچنین از تحقیقات و تلاش برای افزایش نرخ ارتباط با مشتریان احتمالی در فرآیند خرید استفاده می‌کنند. از آنجایی که 71 درصد از تصمیم گیرندگان می‌خواهند هنگام جستجوی راه‌حل و نیاز به مشاوره با آنها تماس گرفته شود، این امر می‌تواند به احتمال موفقیت تماس کمک کند.

تنظیم قرار

یکی از رایج‌ترین خدمات برون‌سپاری فروش سازمانی، تنظیم قرار ملاقات با خریداران احتمالی است. موفقیت با تعداد قرارهای واجد شرایط رزرو شده در ماه اندازه‌گیری می‌شود. قرار ملاقات با مشتریان بالقوه و توجیح آن‌‌ها در ارتباط با کیفیت و ویژگی‌های محصول شانس تبدیل آن‌ها به مشتریان واقعی را افزایش می‌دهد.

عقد قرارداد

تیم فروش اوتانا نه تنها قرارهای ملاقات را تعیین می‌کند، بلکه در بستن معاملات و ثبت سفارش برای شرکت شما نیز کمک می‌کند. جذب مشتری برای تقویت استارتاپ‌های شما، گسترش کسب‌وکار، ورود به بازارهای جدید یا به سادگی تقویت تیم فروش فعلی شما عالی است. در واقع، خدمات ویژه اوتانا در حوزه عقد قرارداد شرح زیر است:

  • جلسه مشاوره حضوری در مجموعه اوتانا
  • مشاوره و بازدید حضوری در سازمان مشتری
  • مشاوره تخصصی رایگان از طریق تماس تلفنی
  • مشاوره تخصصی رایگان از طریق واتساپ
  • ارائه سریع پیش فاکتور بر حسب لیست ارائه شده مدیران خرید
  • ارائه بهترین و مقرون‌به‌صرفه ترین پیشنهادات را به مشتریان
  • ارائه فاکتور رسمی
  • سرعت در آماده سازی سفارشات
  • تحویل به موقع خدمات پس از فروش

خدمات فروش سازمانی

جمع‌بندی

تیم‌های فروش سازمانی اغلب در جهت دستیابی به افزایش درآمد، مشتریان جدید یا گسترش سهم بازار کار می‌کنند. این اهداف به تمرکز تلاش‌ها و هدایت عملکرد در کسب‌وکارها کمک می‌کند. متخصصان فروش اوتانا مزایای محصولات یا خدمات شما را به‌طور واضح و متقاعدکننده برای مشتریان بالقوه بیان می‌کنند و این خود کمک بزرگی در تبدیل آن‌ها به مشتریان بالفعل است. اجرای موثر فروش B2B، باعث رشد فروش و دستیابی به موفقیت در بازار رقابتی امروز می‌شود.

فروشگاه اینترنتی اوتانا با ارائه خدمات فروش سازمانی به مشتریان خود، توانسته است نیاز سازمان های محترم را نیز برآورده نماید.

منبع: اوتانا

669031