برد اینورتر جوشکاری

تشکیل شده از ماسفت ها، کارت کنترل، تغذیه ۲۴ ولت و سایر المانها که وظیفه آن کنترل کردن ماسفت ها و تامین کننده ولتاژ نمایشگر و فن و رله های برد پایین می باشد.
تصویر برد اینورتر جوشکاری

به گزارش سایت خبری پرسون، تشکیل شده از ماسفت ها، کارت کنترل، تغذیه ۲۴ ولت و سایر المانها که وظیفه آن کنترل کردن ماسفت ها و تامین کننده ولتاژ نمایشگر و فن و رله های برد پایین می باشد.

برد اینورتر جوشکاری

جریان و ولتاژ جوش

همانطور که در بالا ذکر شد، فرآیند جوشکاری استیک از جریان الکتریکی ثابت استفاده می کند، بنابراین پارامتری که می توان تغییر داد فقط جریان الکتریکی است. ولتاژ اجازه دارد برای جبران طول قوس نوسان کند، بنابراین در پایان زمانی که طول قوس تغییر می کند، ولتاژ نیز تغییر می کند تا حرارت ورودی تا حد ممکن ثابت بماند.

این تغییر بین محدوده های 17 تا 45 ولت است، جایی که خارج از آن محدوده، قوس به سادگی ناپدید می شود. اصلاح جریان جوشکاری در این اصطلاح انعطاف پذیرتر است. عواملی که هنگام تصمیم گیری میزان آمپری که جوشکار استفاده می کند در نظر گرفته می شود: قطر الکترود، ضخامت فلز پایه و موقعیت جوش.

برخی از جوشکاران نیز استفاده از جریان جوشکاری کمی بالاتر از حد تخمین زده شده را توصیه می کنند تا امکان نفوذ بیشتر و جوشکاری سریعتر برای انجام سریعتر کار فراهم شود. تنظیم نادرست جریان جوش می تواند فاجعه آمیز باشد، خواه خیلی کم باشد یا خیلی زیاد. اگر جوشکار نتواند جبران قوس غیرقابل کنترل را پیش بینی کند، ناپیوستگی یا حتی نقص ممکن است رخ دهد.

نکته ای دیگر

جریان نسبتاً کم جوشکاری منجر به گرمای ورودی کمتری می‌شود، اگرچه کنترل قوس آسان‌تر است، اما خطر ناپیوستگی‌هایی مانند گنجاندن سرباره، تخلخل، نفوذ ناقص و عدم ذوب نیز وجود دارد.

این ناپیوستگی ها عمدتاً قابل قبول نیستند، بنابراین باید با برداشتن جوش دوباره کار شود و سپس دوباره جوش داده شود که تلاش اضافی دیگری است که واقعاً باید از آن اجتناب کنید. استفاده از جریان جوش بالاتر مطمئناً به شما کمک می کند تا از این ناپیوستگی ها جلوگیری کنید. با این حال، لزوماً شما را از عیوب خلاص نمی کند، زیرا وقتی از جریان جوشکاری بالاتری استفاده می کنید، الکتریسیته فرارتر خواهد بود و کنترل آن را سخت می کند.

گرمای بیش از حد ورودی نیز به همان اندازه مشکل ساز است. یک پارامتر جوش غیر ضروری بالا منجر به ناپیوستگی هایی مانند برش، پاشش بیش از حد، سوختگی و تغییر شکل می شود. کلید تعیین بهترین جریان جوشکاری این است که متوسط ​​باشید و محدودیت های خود را بدانید.

ماسفت همان ترانزیستور اثر میدان نیمه هادی فلزی اکسید است. ساختار داخلی این ترانزیستور پیچیده است و چهار ترمینال دارد. دروازه ماسفت بین قسمت منبع و قسمت تخلیه قرار گرفته و یک لایه نازک اکسید فلز مانع از جریان بین دروازه و کانال می شود. از لحاظ شکل ظاهری نیز سه پایه به نام های، درین، سورس و های گیت دارد. ماسفت نیاز به جریان ندارد و می توان آن را از طریق ولتاژ کنترل کرد. امپدانس ورودی این دستگاه ها بالا است و سیگنال های آنالوگ و و دیجیتال رو کنترل می کند.

برد اینورتر جوشکاری

معرفی و آشنایی با دستگاه جوش

اینورتر جوشکاری یکی از جدیدترین تجهیزات برای اتصال انواع فلزات به یکدیگر به حساب می‌‌آید، این وسیله قطعه‌ ای است که جریان برق را چند برابر قوی‌ تر کرده و دارای یک منبع تغذیه با جریان بالا است. جالب است بدانید میزان جریان خروجی و ولتاژ این دستگاه قابل تنظیم است و در طول فرایند جوشکاری می‌توان به آسانی آن را توسط ولوم آمپر کنترل کرد. در این دستگاه به منظور جوش دادن دو قطعه فلز از فناوری پیشرفته سیلیکونی استفاده می‌کنند که همین موضوع سبب افزایش کیفیت و فشردگی فلزات به یکدیگر می‌شود. انواع دستگاه‌های اینورتر جدید، قابل حمل هستند همچنین این تجهیزات مصرف برق بسیار کمی داشته و می‌توان آنها را به جریان برق خانگی وصل کرد. معمولا انواع دستگاه اینورتر جوشکاری با قطعات و تجهیزات مختلفی عرضه می‌شوند؛ به همین دلیل اطلاع از تفاوت ماسفت و IGBT در اینورتر جوشکاری به خرید بهترین نوع آن، کمک شایانی می‌کند.

برد اینورتر جوشکاری

اینورتر جوشکاری ماسفت بخریم یا IGBT

پس از آشنایی با تفاوت ماسفت و IGBT در اینورتر جوشکاری ممکن است بسیاری از افراد برای خرید آنها بر سر دوراهی قرار بگیرند. بهتر است توجه داشته باشید پس از بررسی‌های متعدد در مورد تفاوت این دو دستگاه باید بگوییم هر دو دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. IGBT مجهز به ساختار پیچیده‌تری بوده به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از نوع ساده تر یعنی ماسفت استفاده کنند. هر دو دستگاه شبیه به هم است اما IGBT برای جریان‌های بالا مناسب‌تر است؛ به همین دلیل افرادی که به دنبال جریان‌های فرکانس بالا هستند ترجیح می‌دهند IGBT را انتخاب کنند. شما باید نوع کار و نیاز خود را در نظر گرفته و سپس بر اساس آن ترانزیستور مناسب را خریداری کنید.برای راهنمایی بیشتر میتوان در مقاله ها در قسمت igbt بیشتر اشنا شوید.

فروشگاه اینترنتی ولد پارت با ارائه انواع برد های اینورتر جوشکاری با کیفیت، خدمات ارزنده ای به شما مشتریان عزیر هدیه می دهد.

منبع: مجله ولدپارت

668784