آخرین قیمت انواع سکه و طلا/ افت 110 هزار تومانی بهای طلا

بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد از ابتدای معاملات امروز ۲۰ فروردین، قیمت دلار در بازار غیررسمی با کاهش ۷۰۰ تومانی مواجه شده است.
تصویر آخرین قیمت انواع سکه و طلا/ افت 110 هزار تومانی بهای طلا

به گزارش سایت خبری پرسون، دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و در بخش حواله ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان کشف قیمت شد‌.

دلار در صرافی‌ها امروز در زمان تنظیم گزارش، به نرخ ۴۳ هزار و ۲۵۹ تومان خریداری و با نرخ ۴۳ هزار و ۸۷۰ تومان فروخته شد.همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۲۱۸ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد‌، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار کاهش ۷۰۰ تومانی داشته است.

معاملات ارز غیررسمی پشتوانه معاملاتی ندارد

کارشناسان اقتصادی معتقدند بازار در حال تخیله هیجانات خود است. رفتار بازار ارز در هفته‌های اخیر یک رفتار هیجانی بوده است. با تشدید ریسک‌های سیاسی ناشی از درگیری‌های منطقه‌ای، انتظارات تورمی در جامعه افزایشی شده و فعالان کف بازار نیز ضمن همراهی با این انتظارات اقدام به اعلام نرخ در سطوح قیمتی بالاتر کردند. این روند افزایشی به گونه‌ای بود که قیمت هر برگ دلار آزاد از روز سیزدهم فروردین تا روز شنب حدود 3.5 درصد رشد را تجربه کرد. معاملات ارزی غیر رسمی در حجم اندکی صورت می‌پذیرد در نتیجه نرخ‌های حال حاضر از پشتوانه معاملاتی برخوردار نیستند.از روز شنبه هفته جاری نشانه‌هایی از شروع فرایند تخلیه هیجانات در بازار نمایان شده است. طی این مدت حدود ۲۳۰۰ تومان قیمت دلار کاهش یافته است.

آخرین قیمت انواع سکه و طلا

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۴۰۰ هزار تومانی به نرخ ۳۹ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش ۷۹۰ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۲۰۷ هزار تومان معامله شد و حباب آن کاهش یافته است.ا

مروز حباب سکه امامی به ۶ میلیون تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۳ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۵ میلیون تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۷ میلیون تومان معامله شد.هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد‌، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار‌، ۱۵ میلیون و ۱۲۱ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان بوده است.

قیمت طلا در دو روز گذشته ۱۱۰ هزار تومان کاهش یافته است. در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱. ۱۳۲گرم) با افزایش ۳۰ صدم درصدی ۲۳۳۶ دلار است.

منبع: فارس

635489