آسیا

مهمترین اخبار

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در مراسم یادبود رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و سایر شهدای سانحه بالگرد ایران گفت: سید ابراهیم رئیسی، ایران را در برهه ای چالش برانگیز برای کشور، منطقه و جهان هدایت کرد.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) گفت:‌کشورهای ناتو و به ویژه ایالات متحده در روزهای اخیر به صورت عمدی، تنش را در مناقشه اوکراین شدت بخشیده‌اند، این موضوع دور جدیدی از تنش‌ها را برانگیخته است.

فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.
معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل در پی حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح گفت: بریتانیا از صحنه های بسیار ناراحت کننده ای رفح وحشت زده است.

اوکراین کمبود نیرو و تسلیحات دارد و در مقابل، روسیه با جمعیتی معادل سه برابر جمعیت اوکراین، اقتصاد و صنایع خود را برای جنگ تنظیم کرده است. این، اوکراین را در موقعیت بدی قرار داده و این کشور شاید تنها چند ماه فرصت داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست بررسی وضعیت بهداشت در اراضی اشغالی فلسطین با بیان این که سیستم بهداشتی در فلسطین اشغالی زیر آتش است، گفت: جنایات رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده ماهیت مطلقاً رها شده این رژیم جعلی در ارتکاب جنایات است.