عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

مهمترین اخبار

به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا

خوشا به حال آنان که بجای مردن، شهادت را انتخاب کردند

بیست و دوم اسفند روز "بزرگداشت شهدا" و سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران، فرصتی برای یادآوری راز ماندگاری شهدا و نام و راه آنهاست. شهدایی که از جان خود گذشتند و ایثار و از خودگذشتگی را برای ما معنا کردند.
در شرایطی که واکنش‌ها به ماجرای جر و بحث زن قانون‌شکن با یک روحانی در درمانگاهی در قم در شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد و مقام‌های قضایی نیز دستورهای لازم را برای رسیدگی به این حادثه صادر کرده‌اند، جریان‌های ضدانقلاب در واکنش به این ماجرا اقدام به‌خودزنی کرده و کمپین «من سلیطه ام» به راه انداختند.
آتش بهانه بود؛ چرا که چند روز دیگر بهار از راه می‌رسید و کار و فعالیت از سرگرفته می‌شد؛ زیرا سرماهای سخت در زمستان‌های استخوان‌سوزِ تهران، تمامی کارها و فعالیت‌ها را تقریبا به تعطیلی می‌کشاند و با آمدن بهار، خون تازه در رگ‌های زندگی به جریان می‌افتاد.
این عده از روحانیون به جای آنکه سپر دین شوند دین را سپر خود قرار داده‌اند؛ درنتیجه، شواهد و قرائن فراوان در افول شدید دین و جایگاه روحانیت وجود دارد که در زندگی روزمره یا پژوهش‌ها دیده می‌شود. در هر حال از ما گفتن بود، بهتر است جلوی این حراج را بگیرید. خود دانید.
گال یک عفونت پوستی شایع و در عین حال بسیار مسری است که توسط کنه میکروسکوپی به نام Sarcoptes scabiei ایجاد می شود.
در آستانه نوروز، تقریبا هیچ بلیتی برای مقاصد محبوب گردشگری موجود نیست و اگر از یک ماه پیش برای سفر خود برنامه‌ریزی نکرده و بلیت نخریده باشید، باید با سفر در ایام نوروز خداحافظی کنید.
حجت الاسلام موحد نژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: رویت هلال ماه مبارک رمضان در روز یکشنبه ۲۰ اسفند امکان‌پذیر نیست.
مدیرعامل مجموعه فروشگاه های شهروند خبر داد؛

با خرید از جشنواره سی‌ بهار در سی سالگی فروشگاه شهروند برنده باشید!

مشتریان فروشگاه‌های شهروند می‌توانند از تخفیف ویژه تا سقف ۴۰ درصد برای بیش از ۵ هزار قلم کالا شامل انواع گروه‌های کالایی باکیفیت از قبیل خواروبار، لبنیات، شوینده، محصولات پروتئینی و پوشاک استفاده کنند.
رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد؛

ممنوعیتی برای طبخ غذای بیرون بر در ماه رمضان نداریم

رئیس اتاق اصناف تهران از اعمال محدودیت برای طبخ و عرضه غذا در انظار عمومی طی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: هیچ‌ ممنوعیتی برای طبخ غذای بیرون بر در ماه مبارک رمضان نداریم، اما محدودیت داریم که در انظار عمومی ‌به صورت اشکار غذا تهیه و طبخ و به فروش رسانده شود.
آموزش پرورش استان اصفهان فراهم میکند:

۷۰۰۰ فضا برای اسکان مسافران نوروزی در اصفهان

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از هفته آخر اسفند ماه پذیرش میهمانان نوروزی را خواهیم داشت، پایان اسکان ۱۲ فروردین و میهمانان تحت پوشش بیمه مسافرین خواهند بود.
شهاب شهوازیان کارشناس حوزه کسب و کارهای استارت آپی گفت: به اعتقاد من در پروسه های مهاجرتی معمولی یک سری نیاز ها و ضرورت ها هست که متقاضی باید به آنها آشنایی داشته باشد. مثلا متقاضی درخواست ویزا می کند اما بر اساس نیازمندی های  درخواست شده از سوی اداره ی مهاجرت کشور مقصد و مامور مربوطه باید بررسی کند تا تقاضای وی را مورد تائید قرار بدهد و یا برعکس آن را نپذیرد.
جایزه معتبر استیوی (Stevie) که به نام اسکار جوایز دنیای کسب و کار شناخته می‌شود امشب از ساعت 19:30 به وقت ایران در منطقه رأس الخمیه امارات اهدا خواهد شد.
در حال حاضر بسیار شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند از جمله سامسونگ به دلیل حفاظت از محیط زیست اقدام به حذف شارژر خود کردن و محصولات خود را بدون قرار دادن شارژر روانه بازار می نماید.
در کشور هلند، بسیاری از دانشجویان هم‌زمان با ادامه تحصیلات خود، به فعالیت‌های شغلی نیز مشغول هستند. این دانشجویان، بسته به ملیت خود، ساعات کاری مشخصی را برای خود تعیین می‌کنند. اتباع اتحادیه اروپا (EEA) و اتباع سوئیس اجازه کار با ساعت نامحدود را دارند.
در مقاله پیشرو، نه تنها به بررسی اهمیت خرید نهال از نهالستان معتبر و راهنمایی در انتخاب نهال مناسب برای هدف شما پرداخته می‌شود، بلکه از یک فرصت استثنایی برای خرید نهال نیز صحبت خواهیم کرد که نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ و دیگر نهال‌های میوه را با تخفیف ۴۰ درصدی به کشاورزان عرضه می‌کنند.
رییس سازمان ثبت احوال با اشاره به قانون جدید انتخابات، گفت: شناسنامه رأی‌دهندگان ممهور به مهر انتخابات نمی‌شود اما سابقه رأی‌ فرد رأی‌دهنده در پایگاه اطلاعات هویتی سازمان ثبت احوال ثبت می‌شود همچنین برای رفاه حال مردم همه ادارات ثبت احوال در کشور در روز انتخابات (۱۱ اسفند) فعال است.