عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی نوشت:

ساختن حوزه‌های لاکچری چرا؟!

یکی از کارهای غلط که بسیار مخرب و تأثیر منفی در جامعه دارد، ساخت حوزه‌های علمیه لاکچری است، گویا هتل پنج‌ستاره هستند! آن هم با چه سرمایه‌ای و منشأ این پول‌ها کجا بوده است که محل حرف است.
در دنیای امروز، یادگیری مهارت‌های تخصصی از اهمیت بسیاری برخوردار است. با پیشرفت فناوری و تحولات روزافزون در بازار کار، داشتن مهارت‌های تخصصی می‌تواند به عاملی مهم برای کسب موفقیت و پیشرفت حرفه‌ای تبدیل شود؛ اما یافتن بهترین سایت های آموزش مجازی رایگان ممکن است کاری چالش‌برانگیز باشد
اگر نخواهیم چشم‌ها را بر واقعیت ببندیم، در ماجرای دستورالعمل تعطیلی بوستان ها، یک طرف ماجرا در خوشبینانه‌ترین حالت قصد کتمان واقعیت را دارد. در یک سوی ماجرا، فرماندار قزوین مدعی است که استان قزوین حتی به «تصمیم» هم رسیده است و در طرف دیگر وزیر کشور و معاون امنیتی او مدعی‌اند که اساسا در وزارتخانه تصمیمی در این باره گرفته نشده و چنین «اطلاعیه»‌ای وجود خارجی ندارد.
سیگار کشیدن یکی از مضرترین عادت‌هایی است که می‌تواند سلامتی انسان را به خطر اندازد. ترک سیگار فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته مغزی.
آن چه مسلّم است، این است که مسجد جمکران بیش از یک هزار سال پیش به فرمان حضرت بقیة الله (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در بیداری، (نه در خواب) تاسیس شد و در طول قرون و اعصار، پناهگاه شیعیان و پایگاه منتظران و تجلی‌گاه حضرت صاحب الزمان (علیه‌السّلام) بوده است.
علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین، در راستای اجرای آیین‌های نوروزی آیین سنتی سمنوپزان روز چهارشنبه 8 فروردین ماه در نوروزگاه دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود.
سازمان ثبت احوال کشور بار دیگر از شهروندان خواست که نسبت به تعویض شناسنامه خود اقدام کنند. مهلت سازمان ثبت احوال کشور به شهروندان برای تعویض شناسنامه و اعلام آخرین تغییر نشانی و آدرس اعلام شد. روند تعویض شناسنامه ها، مدارک موردنیاز و محل مراجعه برای این کار از دغدغه‌های بیشتر شهروندان است و آن‌ها می‌خواهند بدانند که برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی و به کجا مراجعه کنند.
ساعتی پیش جریان آب زاینده‌رود به نصف جهان رسید و انتظار شهروندان و مسافران نوروزی برای جریان آب زاینده‌رود در اصفهان به پایان رسید.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تأیید مصوبه مجلس در خصوص کاهش میانگین مدت زمان خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه از سوی شورای نگهبان، محصول پیگیری مستمر و بدون وقفه اصلاح قانون نظام وظیفه از سوی مجلس طی ۴ سال اخیر بود.
قانونی که شش سال از تصویبش می‌گذرد بی‌آنکه ثمری داشته باشد

قانون معلولان، ماکتی توخالی برای حفظ ظاهر

مدیر کمپین معلولان می‌گوید: با وجود تشکیل جلسات ستاد مناسب‌سازی، عملاً هیچ تغییر محسوسی در وضعیت «مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری اماکن عمومی و معابر» مشاهده نمی‌شود و اجرای تبصره مربوط به «ایاب و ذهاب رایگان و نیم‌بها» بعد از گذشت پنج سال و اختصاص اعتبار برای این امر، همچنان در حد حرف و حدیث باقی مانده است.
متاسفانه مسوول اصلی ناترازی‌های موجود در کشور، از ناترازی بنزین و گاز گرفته تا ناترازی آب و گوشت، همچنین رانت‌های به وجود آمده در بازارهای مختلف از خودرو گرفته تا بازار وام و در نتیجه فسادهای ناشی از توزیع این رانت‌ها به‌ طور مستقیم فقط و فقط نگرش قدیمی ما مردم و ما مسوولان به «قیمت» بوده است.
امروزه با گسترش مشغله‌ها و نیاز به جابه‌جایی سریع و آسان مرسولات، اپلیکیشن‌های درخواست پیک موتوری به ابزاری ضروری تبدیل شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها با ارائه خدمات متنوع و سریع، به شما کمک می‌کنند تا در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. در این مقاله، به معرفی 5 اپلیکیشن پیک موتوری خواهیم پرداخت.