روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

مهمترین اخبار

شاید برای اغلب افراد این موضوع باورنکردنی به نظر برسد اما نام افراد تاثیرات بسیاری در زندگی و شخصیت انسان ها دارد، در ادامه از اثرات اسم بر روی شخصیت مطلع خواهید شد.
خودکشی، روان جامعه را آزرده می‌سازد و غم و اندوه عمومی را افزایش می‌دهد. باید پیشگیری در آن را به یک «وظیفه ملی» تبدیل کرد. بنابراین، ضروری است روز جهانی پیشگیری از خودکشی را به سرآغازی برای پیشگیری از این عمل اندوه‌بار و فاجعه‌آمیز تبدیل کنیم.
در تربیت فرزندان، فضای مجازی، گروه همسالان، دیجیتالی شدن سبک زندگی شهروندان، مشکلات فردی و خانوادگی، روابط همسران با یکدیگر، دغدغه‌های اجتماعی و اقتصادی و... همگی تاثیرگذار هستند. در تربیت کودکان همه عوامل را باید در کنار هم دید و به فراخور اولویت به آنها توجه داشت.
نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد تمرین‌های کوتاه‌مدت ذهن‌آگاهی روزانه می‌توانند به‌طور قابل توجهی سلامت روان را بهبود بخشیده و سبک زندگی سالم‌تری را با مزایای پایدار در طول زمان ترویج کنند.
در موقعیت رقابت، مقایسه خود با فردی که بدبیاری آورده است، احساس لذت ایجاد می‌کند. در موقعیت پرخاشگری، مواجهه فردی خارج از گروه (برای مثال عضوی از یک تیم ورزشی یا حزب سیاسی مخالف) با رخداد منفی که باعث تحکیم هویت اجتماعی اعضای گروه فرد شود، در او احساس لذت ایجاد می‌کند.
اگر شماهم جز اون دسته از افرادی هستید که همه چیز را به خودتان میگیرید و زود از دست همه ناراحت میشوید، این ناراحتی شما علت های مختلفی میتواند داشته باشد.
نسل Z، نسلی که با سرعت بی‌سابقه‌ای به سمت دنیای دیجیتال پیش می‌رود، بیش از هر زمان دیگری توجه پژوهشگران و روان‌شناسان را به خود جلب کرده است. این نسل در دنیایی به دنیا آمده و رشد کرده که فناوری به جزء لاینفک زندگی تبدیل شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که ۹۸٪ از این نسل دارای یک تلفن هوشمند هستند و به طور متوسط روزانه ۴ ساعت و ۱۵ دقیقه از وقت خود را صرف استفاده از این دستگاه‌ها می‌کنند.
داشتن یک دستگاه دروغ سنج قابل حمل و استفاده آن برای هر شخصی که میخواهد بازجویی کند، ایده خوبی است اما ما آپشن های مورد نیاز را در اختیار نداریم به هر حال، چیزی که ما استفاده می کنیم، احساسات و حس درونیمان است که به ما قدرت تشخیص فرد دروغگو را می دهد و البته ، با استفاده از توجهمان میتوانیم به خوبی از پس این کار برآییم. برای تشخیص یک دروغگو باید به مواردی که در ادامه این بخش خواهیم گفت توجه کنید.
کنترل عصبانیت و خشم گاهی بسیار سخت می شود اما در هر حال غیرممکن نخواهد بود، توصیه هایی که اثرات مثبت آن در این مواقع ثابت شده است را امتحان کنید.
در کنار ویژگی های انسانی، مردان رفتار متفاوتی از زنان دارند که برای شناخت هرچه بیشتر آقایان باید آنها را بشناسید تا بتوانید از رفتارهایشان به نتیجه برسید.
خیلی از اوقات اهمیت گذراندن وقت با خودمان را فراموش می‌کنیم. ما دائماً با اعلان‌ها، ایمیل‌ها و پیام‌ها در رسانه‌های اجتماعی بمباران می‌شویم و این باعث می‌شود که احساس کنیم همیشه باید در دسترس و درگیر باشیم.
والدین روزانه به فرزندانشان دروغ‌های زیادی می‌گویند و حتی به این مسئله توجهی نمی‌کنند. ممکن است ندانسته این دروغ‌ها را بگویند، اما دروغ‌ها هر چقدر که هم کوچک باشند می‌توانند به سادگی منتقل شوند و آسیب زننده باشند. در حقیقت تصور می‌کنند که، چون والدینشان دروغ گفته اند آن‌ها نیز می‌توانند دروغ بگویند.
تاثیر تلویزیون بر کودکان همواره یکی از موضوعاتی بوده است که در بین والدین، روانشناسان و پژوهشگران به شدت بحث شده است. تلویزیون به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند رسانه‌ای، با ارائه برنامه‌ها و فیلم‌های متنوع، قدرتی بی‌نظیر بر روی تمامی جوانان دارد. اما در عین حال، این وسیله نیز دارای تاثیرات خود روی رشد و توسعه کودکان است.
سازمان آگهی های پرسون