بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

سودهای کنونی زیر نرخ تورم و به زیان پس‌انداز‌کنندگان است درحالی که بانک کارآمد، می‌تواند سودهایی بالای نرخ تورم بدهد تا پس‌اندازکننده زیان نکند. این وضعیت سیاستگذاری به ویژه در نظام بانکی کشور است که در اغلب قریب به اتفاق فسادها، یک سوی آن به یکی از بانک‌های کشور مربوط می‌شود.
شعب و پیشخوان های شهرنت بانک شهر همزمان با فرا رسیدن سال جدید و عید نوروز، آماده صدور کارت هدیه برای شهروندان در شهرهای مختلف هستند.
فرشید فرخ نژاد متولد سال ۱۳۵۳ و دارای مدرک دکترای علوم اقتصادی (گرایش اقتصاد بین الملل) است که با تصمیم هیات مدیره بانک ملت و تایید بانک مرکزی به عنوان مدیر عامل جدید بانک ملت منصوب شد‌.
رئیس پیشین بانک مرکزی نسبت به واگذاری باشگاه پرسپولیس واکنش نشان داد و نوشت: بعد از انتشار مصوبه واگذاری پرسپولیس به صندوقهای بیمه، دولتی‌ها متوجه شدند که مصوبه با تصمیم قبلی آنها برای افزایش سن بازنشستگی، مغایر است! تصمیم جایگزین یعنی واگذاری به ۲ بانک نیز مغایر با منع بانک‌ها از بنگاه‌داری است.
پیگیری ها نشان میدهد که تخصیص ارز مسافری لغو نشده بلکه بانک مرکزی در نامه ای به فرودگاه‌های بین‌المللی کشور، خواستار دریافت اسامی مسافرانی که ارز گرفته اما بلیت خود را لغو کرده اند، شده است.
محمد مخبر معاون اول دولت سیزدهم در بخشنامه‌ای مصوبه جدید هیات دولت درباره افزایش حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و فعالیت بانک‌های غیردولتی، موسسات اعتباری غیربانکی و بانک‌های قرض‌الحسنه را ابلاغ کرد.
بیمه رازی در راستای رفع نیاز همراهان خود بسته بیمه‌ای مختص تعطیلات نوروز را طراحی و به بازار عرضه کرد.
با نزدیک شدن به عید باستان نوروز بسیاری از خانواده‌ها برای گذراندن این تعطیلات به سفرهای داخلی عازم خواهند بود و برای اطمینان از امنیت و راحتی خود در سفر، بیمه مسافرتی یک اقدام ضروری است.