حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

مهمترین اخبار

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی ما این است که ما در فوق العاده خاص که به عنوان یک آیتم غیر مستمر عزیزان ما مبلغی را دریافت می‌کنند، در احکام‌شان درج نمی‌شود و این یک ناامیدی را ایجاد کرده است، چراکه وقتی همکاران ما بازنشسته می‌شوند، حقوق بازنشستگی‌شان بسیار پایین است و کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد.
رئیس قوه قضاییه گفت: در جلسه‌ای با رئیس‌جمهور، تاکید شد که همه دستگاه‌های ذیربط در قضیه عفاف و حجاب از جمله دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی، حوزه‌ها و مروّجین و مبلّغین دینی، دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش و ... فعال شوند. در همین راستا از فراجا نیز خواسته شد و خطاب به او تاکید شد که در این قضیه به میدان بیاید؛ خُب آیا اکنون می‌توان خود را کنار بکشیم و اصطلاحاً به تعبیر عامیانه بگوییم «کی بود کی بود؛ من نبودم»؟!
حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه شورای معاونین بر آسیب‌شناسی و بررسی دقیق میزان پرونده‌های کیفری و حقوقی که آراء آنها قطعی شده است اما در اجرای احکام معطل مانده است، تاکید کرد وگفت: نظارت بر اجرای احکام قطعی پرونده ها در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار گیرد و این موضوع با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.
مدیرکل زندان‌های استان تهران با تاکید بر توسعه زمینه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان، گفت: زندانیان گواهینامه‌ معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند تا پس از اتمام حبس، به حرفه خود ادامه دهند.
معاون هماهنگ کننده فراجا گفت:‌ در سایه لطف خداوند متعال و با استفاده از تجهیزات پیشرفته، امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است.
زمین‌لرزه ۴.۲ ریشتری با مرکزیت شهرستان خوی در آذربایجان‌غربی روی داد که در تبریز و تعدادی دیگر از شهرستان های آذربایجان‌شرقی احساس شد.
دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مرکز تظلم خواهی و دادرسی، در دوره مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفرمنتظری که از اواسط مرداد ماه سال 1402 آغاز شد، عهده دار ایجاد تحول با ریل گذاری در مسیر اجرای هرچه بهتر عدالت شد و در سالی که گذشت تلاش نمود، گام های استواری در جهت تحقق سند تحول قضایی و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و عملی نمودن سیاست‌های کلان دستگاه قضایی بردارد.
در پس سرقت کابل برق کشاورزان و عدم پاسخگویی اداره برق کنگاور:

کشاورزان کنگاوری در نامه به استاندار کرمانشاه چه نوشتند؟

در پی حجم بالای سرقت کابل برق کشاورزان کنگاوری، جمعی از کشاورزان به دلیل عدم پاسخگویی اداره برق شهرستان، در نامه ای به استاندار کرمانشاه از وی استمداد یاری کردند.