رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

چرا به افزایش حداقل بگیران دولتی استناد نمی‌کنید؟

رویکرد تبعیض آمیز مسئولان در خصوص افزایش حقوق کارگران

در حالی که قرار است حقوق حداقل بگیران دولتی تا حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کند، وزیر کار پیشنهاد افزایش حقوق ۲۲ درصدی را برای کلیه کارگران مطرح کرده است.
متاسفانه مسوول اصلی ناترازی‌های موجود در کشور، از ناترازی بنزین و گاز گرفته تا ناترازی آب و گوشت، همچنین رانت‌های به وجود آمده در بازارهای مختلف از خودرو گرفته تا بازار وام و در نتیجه فسادهای ناشی از توزیع این رانت‌ها به‌ طور مستقیم فقط و فقط نگرش قدیمی ما مردم و ما مسوولان به «قیمت» بوده است.
یکی از مجریان طرح کالابرگ الکترونیک تشریح کرد

نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ

یکی از مجریان طرح کالابرگ الکترونیک ضمن اشاره به «سبد غذایی» تعریف شده طی سال‌های گذشته می‌گوید: در بازنگری سبد غذایی مطلوب ۱۴۰۲، مقرر شد میزان انرژی تامین شده از سبد به میزان مورد نیاز برآوردشده برای متوسط جامعه و نه بالاتر از آن باشد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف دولت به تأدیه بدهی قطعی حسابرسی‌شده به سازمان تامین اجتماعی را برای متناسب‌سازی حقوق و حفظ قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی، تصویب کرد.
هرگونه برداشت، تحت هر عنوان از حساب نیز تا زمان اطلاع‌رسانی کافی و شفاف و ثبت‌نام داوطلبانه بازنشستگان که متعاقباً از طریق کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌ بگیران تأمین اجتماعی اعلام می‌شود، متوقف شد.
اسنپ با وجود داشتن استدلال‌های حقوقی و تجاری در دفاع از گزینه «عجله دارم»، بنابر دستور مقامات ذی‌صلاح، این خدمت را از اپلیکیشن خود حذف کرد؛ این گزینه موجب می‌شود درخواست سفر زودتر پذیرفته شود.
مدیرعامل مجموعه فروشگاه های شهروند خبر داد؛

با خرید از جشنواره سی‌ بهار در سی سالگی فروشگاه شهروند برنده باشید!

مشتریان فروشگاه‌های شهروند می‌توانند از تخفیف ویژه تا سقف ۴۰ درصد برای بیش از ۵ هزار قلم کالا شامل انواع گروه‌های کالایی باکیفیت از قبیل خواروبار، لبنیات، شوینده، محصولات پروتئینی و پوشاک استفاده کنند.
مددجویان بهزیستی و کمته امداد تصور می‌کردند عیدی آن‌ها همراه مستمری در ۲۰ اسفند واریز می‌شود، اما تا این لحظه هنور بودجه پرداخت عیدی تامین نشده است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: در حوزه کودکان کار ما موظفیم از خانواده و والدین آنها حمایت کنیم و در همین راستا هم خانواده برخی از این کودکان را تحت پوشش خدمات خود قرار داده ایم.
کمیته امداد انقلاب اسلامی ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ تاسیس شد. این نهاد حاکمیتی پنج روز بعد از تولد نهاد اجتماعی - اقتصادی دیگری به نام بنیاد مستضعفان و جانبازان تاسیس شد. هر دو نهاد به نمایندگی از حکومت وظیفه دستگیری از قشرهای فقیر، محروم و آبرومند و ساماندهی وضعیت معیشتی نیازمندان کشور را بر عهده گرفتند.