دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

رئیس جمهور توانمندی فرهنگی را همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر مهم اقتدارآفرینی برای کشور دانست و گفت: تلاش جوانان کشور برای پیشرفت‌های فناورانه نیز همچون افتخارآفرینی‌های دوران دفاع مقدس قابلیت بالایی برای به تصویر کشیده شدن دارند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ابتکار عمل در بخش حقوق بین الملل باید در دست مرکز حقوقی بین المللی باشد، بیان کرد: این موضوع، نیازمند یک تحول فکری است که رئیس جمهور در جلسه نظارت ستادی معاونت حقوقی برآن تاکید کرده‌اند.
معاون رئیس جمهور در حاشیه نشست ۶۸ کمیسیون مقام زن، گفت: حجاب یک فرهنگ، هنجار و باور تمدنی در جمهوری اسلامی ایران است که عامل حفظ حریم و پیشگیری از وقوع جرم و خشونت علیه زنان، همچنین اصلی‌ترین عامل حضور اجتماعی ایمن زنان پس از انقلاب اسلامی بوده است.
بیستم دی‌ماه اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پاسخ به بازگشت نصرالله معین و احتمال برپایی کنسرت توسط او در ایران گفت: «معین (خواننده) می‌تواند به ایران برگردد و برای دریافت مجوز هم مانند سایر خوانندگان روال قانونی را طی خواهد کرد».
گمان می‌کنند که مساله امید و ناامیدی یک امر ذهنی است که به وسیله رسانه ایجاد می‌شود. درحالی که امیدآفرینی وظیفه دولت است و نه رسانه. وظیفه اصلی رسانه امیدآفرینی نیست. ما نیازمند دولت امیدآفرین هستیم تا با بازتاب آن در رسانه جامعه نیز امیدوار شود.
«انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و و خانواده در گفتگو با نشریه آمریکایی نیوزویک با تاکید بر اینکه «معتقد نیستیم که به حد مطلوب رسیده ایم و می توانیم پیشرفت های بیشتری برای زنان ایران داشته باشیم»، گفت: ایران از مظلومان، حقوق زنان و بسیاری از کسانی که در شرایطی از حقوق‌شان محروم هستند، حمایت می‌کند.
رئیس‌جمهور در نشست اساتید و نخبگان علوم و فناوری‌های برترساز:

بوروکراسی پیچیده از موانع اصلی پیش‌روی نخبگان است

رئیس‌جمهور، علم‌ و فناوری را از جمله حوزه‌های مورد طمع دشمن برای عقب‌ نگه‌داشتن ایران دانست و با تاکید بر لزوم صیانت و ارتقای سطح علمی کشور، به اساتید و نخبگان توصیه کرد در صورت مواجهه با موانع و مشکلات به راحتی میدان را خالی نکنند و با مجاهدت ناامیدی را به زمین دشمن و امید را به جامعه تزریق کنند
مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت و دستگاه‌های تابع قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله بانک مرکزی را مجاز کرد ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو به نرخ ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی، دارو و مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی اقدام کنند.
مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف دولت به تأدیه بدهی قطعی حسابرسی‌شده به سازمان تامین اجتماعی را برای متناسب‌سازی حقوق و حفظ قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی، تصویب کرد.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درباره دوبرابر شدن ارز مسافرتی، گفت: این مصوبه بدون اطلاع وزارت گردشگری انجام شده اما سیاست‌های ارزی دولت ایجاب می‌کند برای کنترل قیمت ارز در بازار در مقطع تعطیلات نوروزی، این اقدام انجام شود.
روابط عمومی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در پاسخ به سخنان نماینده مراغه خاطرنشان کرد: آقای علیزاده اگر هم نسبت به روند انتخابات و اخذ رای در حوزه انتخابیه اش قائل به تخلف و اشکالاتی است باید به نهادهای قانونی و نظارتی مراجعه کرده و دلایل و مستندات خود را ارائه دهد.
در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری، تصویر شناسنامه ایرانی یک شهروند افغانستانی در رسانه ها منتشر شد و سازمان ملی مهاجرت با صدور اطلاعیه ای کوتاه، به موضوع واکنش نشان داد.
در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به تصویب رسید؛

تأمین و مدیریت بودجه‌ ۴ وزارتخانه با اعطای مجوز به سازمان برنامه و بودجه

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به سازمان برنامه و بودجه مجوز دادند تا بتواند برخی محدودیت‌های بودجه‌ای در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو را تأمین و مدیریت کند.
رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای اعطای نشان فتح از سوی مقام معظم رهبری به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران را به ایشان تبریک گفت.
معاون اول رئیس‌جمهور در پیام‌هایی جداگانه به همتایان خود در کشورهای اسلامی، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.
رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که به یمن و برکت ماه رمضان بتوانیم در جهت مبارزه با ظلم و تاراج سلطه‌گران به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی گام‌های مؤثری برداریم و شاهد عزت و سربلندی مسلمانان بالاخص ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین، در همه عرصه‌ها باشیم.