دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

سخنگوی وزارت کشور گفت: ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است و اقدام در حمله به برخی مقرهای نظامی در سرزمین‌های اشغالی حق مشروع کشور در چارچوب دفاع ذیل منشور ۵۱ سازمان ملل است.
معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای اظهارات تعدادی از نمایندگان مجلس درباره وضعیت اقتصادی و نرخ ارز را غیرکارشناسی و شتابزده دانست و تاکید کرد که این‌گونه اظهارات می‌تواند بر التهاب بازار ارز بیافزاید.
چرا سیاستگذاران و مجلس ایران تا این حد نامعقول و غیرعلمی سیاستگذاری می‌کنند و در این شرایط بد اقتصادی، مبالغ هنگفتی را صرف کاری می‌کنند که نه تنها فاقد اثربخشی است؛ بلکه اثرات منفی هم دارد؟ چند علت برای این وضعیت وجود دارد. اول اینکه آنان درک علمی از مسایل و به ویژه این مساله ندارند. معمولا خیلی ساده‌انگارانه تحلیل می‌کنند و گمان می‌کنند با قدری پرداخت پول و اعتبار؛ مردم برای ازدواج و فرزندآوری صف می‌کشند.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفتگو اختصاصی با پُرسون:

این عملیات مطالبه جدی مردم بود / ترمز گستاخی رژیم صهیونیستی کشید شد

سید نظام الدین موسوی معتقد است: عملیات وعده صادق در ابعاد نظامی نشان داد که اگر دانشمندان هسته ­ای و موشکی و فرماندهان نظامی ما را ترور می­کنند، برنامه ­ها و اقدامات آنها ناتمام نخواهد ماند و اگر پای دفاع از منافع ملی در میان باشد، بارانی از موشک بر سر متجاوزان خواهد بارید.
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.
تمامی شواهد موجود و بسیاری از اسناد غیر قابل تردید حکایت از آن دارند که پدیده پلشت کشف حجاب یک توطئه حساب‌شده از سوی دشمنان ایران اسلامی است که برخلاف ظاهر آن، نه فقط علیه زنان کشورمان بلکه برای مقابله پنهان و تدریجی با هویت اسلامی جامعه طراحی شده و به صحنه آورده شده است.
رییس جمهور ضمن تجلیل از غیرت جوانان امت اسلامی در دفع فتنه‌های مختلف، تاکید کرد: توسعه روابط ایران و پاکستان خوشایند قدرت‌های سلطه‌گر نیست و آنها به دنبال شکاف بین ایران و پاکستان هستند.
رئیس جمهور با تسلیت شهادت سه فرزند رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پی حمله رژیم سفاک صهیونیستی به اردوگاه الشاطی تصریح کرد: رهبران مقاومت با این فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها همراه با ملت خود در خط مقدم آزادسازی قدس شریف قرار دارند.
مشاور رئیس‌جمهور گفت: برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم در حال تدوین برنامه‌ای هستیم تا نقش هر یک از دستگاه‌ها و انتظاراتی که از آن‌ها می‌رود مشخص شود.
سخنگوی دولت اضافه کرد: ۳۱۸ طرح جذب سرمایه‌گذاری خارجی ثبت شد و موفق به جذب ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه شدیم که یک رکورد است که به افزایش و ثبات رشد کمک می‌کند. هم‌چنین نرخ تشکیل سرمایه ثابت در نه ماهه سال گذشته مثبت بوده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه جهش تولید در کشور به ایجاد نشاط اجتماعی، خلق ثروت و رفع آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد، اظهار داشت: بدون تردید با کار جهادی از سوی دولت و حلقه‌های میانی عرصه‌ تولید و اقتصاد مردمی و همچنین اتکای به ظرفیت‌های مردمی خواهیم توانست شعار سال را محقق و جهش تولید را به حد قابل قبولی برسانیم.