گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از ریزش مسافر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در تعیطلات عید فطر مقاصد خارجی مانند ترکیه و مالزی و حتا مقاصد زیارتی مانند عراق خالی از مسافر است.
در ازدحام و شلوغی مرکز پایتخت و انتهای یکی از کوچه‌های خیابان شریعتی، خانه‌ای آجری بنا شده که صاحب آن، طراح و معمار بسیاری از بناهای تاریخی تهران و از بزرگ‌ترین معماران تاریخ ایران بود.
در بین کشورهای مختلف، دریافت ویزای چین، ویزای دبی، ویزای تایلند و سفر به این کشورها طرفداران زیادی دارد که علت آن به جاذبه‌های فراوان و مزایای آن‌ها برمی‌گردد. دریافت هر یک از این ویزاها مستلزم رعایت شرایط و قوانین مربوط به آن‌هاست که در ادامه به هر یک می‌پردازیم.

تهران یکی از مهمترین مراکز گردشگری در ایران است که جاهای دیدنی آن در میان مردم ناشناخته و بسیار مهجور مانده است. در این مطلب قصد داریم بخش بسیار کوچکی از دیدنی‌های تهران را به شما معرفی کنیم. این مطلب تنها سعی دارد گوشه کوچکی از این جاذبه‌ها را به شما معرفی کند تا در سفر خود به این شهر از آن بهره ببرید.
پیشنهاد سفر با دوچرخه از آن پیشنهادهایی است که طرفداران هیجان به شدت از آن استقبال می‌کنند. واقعا هم رکاب زدن در این هوای بهاری و طبیعتی که رنگارنگ شده وسوسه‌کننده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در بازه زمانی ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین سال جاری ۳۳۱هزار و ۳۳۷ نفر گردشگر از جاذبه‌ها تاریخی، فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی بازدید کردند.
روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی از ثبت ۶ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۸۲۴ نفر بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.
مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیریز:

استقبال سنگ‌نوردان و کوهنوردان از هفت حوض نیریز

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیریز گفت: سنگ‌نوردان، کوهنوردان و مسافران نوروزی از سراسر کشور با استقبال کم نظیر از جاذبه‌های طبیعی هفت حوض شهرستان نیریز دیدن کردند.
مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آباده خبر داد:

برپایی 5 نوروزگاه عشایری در شهرستان آباده

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آباده گفت: شهرستان آباده برای استقبال از گردشگران و مهمانان نوروزی میزبان 5 نوروزگاه عشایری شده است.
مسئول اداره صنابع دستی و گردشگری شهرستان سپیدان خبر داد:

بازدید بیش از 10 هزار مسافر نوروزی از غرفه‌های صنایع دستی شهرستان سپیدان

مسئول اداره میراث فرهمگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سپیدان گفت: بیش از 10 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از غرفه های صنایع دستی شهرستان سپیدان بازدید کردند.