ویزای همراه آلمان دغدغه 90 درصد متقاضیان

ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ایم تا مشاوره های تخصصی درباره هر جنبه از موضوع مهاجرت به آلمان 2023 را در اختیار هموطنان قرار دهیم.
تصویر ویزای همراه آلمان دغدغه 90 درصد متقاضیان

به گزارش سایت خبری پرسون، امکان درخواست ویزای همراه آلمان جهت الحاق اعضای خانواده برای کلیه کسانی که مقیم این کشور هستند امکانپذیر است. برای همین دارندگان ویزای تحصیلی، ویزای کاری و نیز دارندگان ویزای خوداشتغال آلمان می توانند با ارایه مجوز اقامتی خود و مدارک شناسایی مربوطه و همچنین اثبات تمکن مالی کافی این ویزا را برای همسر، فرزند و حتی والدینش درخواست کنند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ایم تا مشاوره های تخصصی درباره هر جنبه از موضوع مهاجرت به آلمان 2023 را در اختیار هموطنان قرار دهیم.

و اما سوالات مهمی که درباب ویزای همراه کشور آلمان مطرح شده و در این نگارش بدانها پاسخ داده می شود شامل:

  • شرایط لازم برای درخواست ویزای همراه کشور آلمان چیست؟
  • برای درخواست ویزای همراه از آلمان چه مدارکی لازم است؟
  • ویزای همراه کشور آلمان چه نوع ویزایی است و مخصوص چه افرادیست؟
  • هزینه درخواست این ویزا آلمان چقدر است؟
  • آیا همراه امکان کار در آلمان را دارد؟
  • آیا اخذ ویزای همراه آلمان برای ایرانیان مقدور است؟
  • آیا برای اخذ این ویزا نیازی به مدرک زبان آلمانی هست؟

نوع ویزای همراه آلمان 2023

آلمان Germany یکی از بهترین و پرمتقاضی ترین کشورهای جهان برای مهاجران خارجی محسوب می شود و افراد جهت مهاجرت به آلمان می توانند از روش های مختلف مثل کار، کارآفرینی، تحصیل و الحاق خانواده بهره گیرند. طبق قوانین مهاجرتی آلمان نیز بسته به هدفی که دارند و نیز مدت اقامتشان در آلمان در یکی از دسته های ویزایی زیر قرار گیرند:

همان طوری که در نمودار فوق نیز ملاحظه می شود، ویزای همراه آلمان از نوع ویزاهای بلند مدت تایپ D کشور آلمان به حساب می آید. مخصوص اعضای خانواده که مدت اعتبار آن نیز معمولا بیش از 90 روز بوده و در صورت تمایل به اقامت طولانی تر نیز درخواست مجوز اقامتی آلمان برای دارنده این ویزا ضروری است. ضمنا آلمان هم عضو ناحیه شنگن و هم عضو اتحادیه اروپایی (EU) است و از همین رو نیز دارندگان انواع ویزا از جمله شرایط ویزای همراه آلمان مجازند تا بدون هیچ محدودیتی به کلیه کشورهای عضو تردد کنند.

شرایط ویزای همراه آلمان

غالبا پیش می آید که اتباع خارجی مقیم آلمان مایلند تا اعضای خانواده اشان را نیز همراه خود به این کشور ببرند و ممکن است بخواهند بصورت موقتی و یا دائمی آنها را به همراه ببرند. دولت آلمان با هدف الحاق خانواده ویزای خاصی را ارایه کرده است که با عنوان ویزای همراه یا ویزای الحاق خانواده آلمان German Family Reunion Visa شناخته می شود. ویزایی که شهروندان یا مقیم های آلمان می توانند برای الحاق اعضای خانواده اشان در آلمان درخواست دهند.

ویزای الحاق خانواده آلمان

نوع ویزا

تایپ D یا ویزای ملی آلمان

نوع اقامت

ویزای بلند مدت آلمان

مدت اعتبار

بیش از 3 ماه

درخواست مجوز اقامت

پس از ورود به آلمان

هزینه درخواست ویزا

در حدود EUR 75 (یورو)

مدت زمان رسیدگی

چند هفته تا چند ماه

اما سوال اینجاست که چه کسانی صلاحیت دریافت ویزای همراه آلمان را دارند. مطابق قوانین کشور آلمان، اعضای درجه یک مقیم آلمان شامل همسر/ شریک زندگی، فرزندان و والدین صلاحیت اخذ ویزای همراه آلمان را دارند.

چگونه می توان ویزای همراه آلمان را دریافت کرد؟

برای درخواست ویزای همراه آلمان هم مقیم این کشور و هم اعضای خانواده اش بایستی دارای شرایطی باشند. تا بتوانند این ویزای آلمان را به دست آورند:

  • اثبات رابطه فامیلی با مقیم آلمان توسط عضو خانواده
  • اسپانسری مالی اعضای خانواده توسط مقیم آلمان

مطابق قوانین مهاجرتی کشور آلمان، مقیم آلمان همچنین بایستی دارای شرایط زیر باشد تا صلاحیتش برای اخذ ویزای همراه محرز گردد:

  • دارای مجوز اقامت بلند مدت آلمان باشد
  • بایستی سن او بالای 18 سال باشد
  • بایستی زبان آلمانی بداند

در ضمن ناگفته نماند که عضو خانواده یا همان متقاضی اصلی ویزای همراه بایستی مدرک زبان آلمانی مبتدی در سطح A1 داشته باشد.

مدارک لازم جهت درخواست ویزای همراه آلمان

همانند هر ویزای دیگر کشور آلمان، برای اخذ ویزای همراه نیز نیاز به یکسری مدارک می باشد. از همین رو نیز متقاضی بایستی ضمن تهیه مدارک زیر آنها را به سفارت کشور آلمان تحویل دهد:

مدارک جهت درخواست ویزای همراه آلمان

مدارک

شرایط

پاسپورت ملی

با اعتبار بیش از 3 ماه

فرم درخواست ویزای همراه آلمان

بصورت صادقانه تکمیل شده

عکس پاسپورتی جدید

2 قطعه

رزرو بلیط پرواز

-

بیمه سلامت

برای کل دوره اقامت

گواهی تمکن مالی کافی

که معمولا توسط فرد مقیم آلمان جهت اسپانسری اعضای خانواده اش ارایه می شود

دعوتنامه

از طرف مقیم آلمان

گواهی اسکان

مثل اجاره خانه

مدرک زبان آلمانی

در سطح مبتدی یا همان سطح A1

مدارک شناسایی

شناسنامه+ سند ازدواج اعضای خانواده

تمکن مالی برای ویزای همراه آلمان

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، یکی از مهمترین شرایط برای درخواست ویزای همراه آلمان ارایه مدرک اثبات تمکن مالی است تا بدین طریق ثابت شود که متقاضی یا همراه می تواند از عهده خرج و مخارجش در آلمان برآید. معمولا هم برای اثبات تمکن مالی از صورتحساب بانکی و یا فیش حقوقی عضو خانواده مقیم آلمان استفاده می شود. در شرایط فعلی نیز میزان مبلغ لازم تمکن مالی (Finanzierungsnachweis) جهت درخواست این ویزای آلمان 1.5 برابر سطح استاندارد مزایای اجتماعی (Bundesagentur fur Arbeit) در این کشور است.

شرایط کار با ویزای همراه آلمان

یکی از مهمترین امتیازاتی که می توان برای دارندگان ویزای همراه آلمان برشمرد، امکان کار بدون اخذ مجوز کاری در این کشور می باشد. مطابق قوانین کشور آلمان نیز هر فرد بزرگسالی که با ویزای همراه آلمان به این کشور مهاجرت کند اجازه کار کردن دارد. منتها شرط کار کردن همراه منوط به این است که اسپانسر (مقیم) از یکی از حالت های زیر برخوردار باشد:

  • حالت A: فرد مقیم دارای مجوز اقامت کاری آلمان باشد.
  • حالت B: فرد مقیم دارای بلوکارت اتحادیه اروپایی (EU) باشد.
  • حالت C: او در آلمان به عنوان یک شخص مهارت بالا و یا محقق مشغول باشد.

اخذ ویزای همراه آلمان با وکیل مهاجرتی

فرآیند الحاق خانواده در آلمان یک فرآیند مهاجرتی پیچیده ای است و دارای پیچ و خم های اداری و حقوقی خاصی است. برای درخواست و اخذ این ویزا نیاز به طی مراحل مختلفی است و تهیه مدارک صحیح نیز بسیار حیاتی و تعیین کننده است. چرا که کوچکترین اشتباهی در هر مرحله ممکن است به ریجکتی ویزا نیز منجر شود. به همین دلیل نیز توصیه می شود برای درخواست انواع ویزای آلمان مثل ویزای همراه این کشور حتما از مشاوره ها و توصیه های یک وکیل مهاجرتی مجرب در زمینه مهاجرت به آلمان استفاده شود.

در این مورد نیز کار با وکلا و کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سبب می شود که اولا در وقت و هزینه متقاضیان صرفه جویی گردد و دوما از تاخیرهای غیرمنتظره در رسیدگی به درخواست متقاضیان جلوگیری شود، ضمنا شانس اخذ ویزا نیز افزایش یابد. هموطنان عزیز از هم اکنون می توانند از طریق تماس با تیم مشاورین موسسه ما در جریان کلیه شرایط و مراحل مهاجرت به آلمان 2023 قرار گرفته و سوالاتشان را نیز مطرح کنند.

490650