رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت فارس:

کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند افتتاح شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی شرکت معدنی و فرآوری سرمه شهرستان فراشبند با حضور استاندار فارس به بهره‌برداری رسید.
تصویر کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه بهره‌برداری از این کارخانه اظهارداشت: واحد صنایع معدنی کنستانتره سر و روی در مساحت ۵۲ هکتار و سرمایه‌گذاری ۳۲۰۰ میلیارد ریال آغاز به کارکرده است.

وی با اشاره به این‌که با بهره‌برداری این واحد صنایع معدنی برای ۲۶۰ نفر اشتغال و همچنین در دو بخش صنعتی و معدنی ۸۷۳ نفر شغل شده افزود: با بهره‌برداری از کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند محصولاتی مانند کنسانتره سرب به ظرفیت ۲۷۰۰۰ تن و روی با ظرفیت ۷۳۰۰۰ تن در طول سال تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس خاطرنشان کرد: این شرکت با دارا بودن بخش‎های مختلف در فرآیند معدنکاری تمامی فعالیت‌ها از اکتشاف تا فرآوری را انجام می‌دهد که مجموعاً با طرح‌های ایجادشده قبلی و با اجرای این طرح ۱۵۰ هزار تن کنسانتره سرب و روی فراوری می‌گردد.

ایزدی تصریح کرد: فرآوری مواد معدنی سبب جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش‌افزوده، افزایش تولید و اشتغال، رشد و توسعه صنایع پایین‌دستی و منطقه‌ای می‌گردد‌.

گفتنی است، در آئین افتتاح کارخانه سوم سرب و روی محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، مهدی فروردین، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین، صادق فروغی فرماندار شهرستان فراشبند و مسولان استانی و شهرستانی از معدن سرب و روی کوه سرمه بازدید به عمل آمد.

384271