سه جبهه در برابر انقلاب‌ اسلامی گشوده است

یادداشت/ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از زمان استقرا تا زمان حال، همواره در چند جبهه و با ابزارهای متناسب با آن جبهه درگیر بوده و قطعا این درگیری در آینده هم ادامه خواهد داشت

پرسون ـ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از زمان استقرا تا زمان حال، همواره در چند جبهه و با ابزارهای متناسب با آن جبهه درگیر بوده و قطعا این درگیری در آینده هم ادامه خواهد داشت.

اکنون در آغاز چهل و سومین سال نظام اسلامی، بایسته است با نگاهی به آینده، تصویر اولیه‌ای را از آینده مبارزه ملت بزرگ ایران به دست دهیم و وظیفه خود را بازخوانی‌ کنیم.

جبهه اول مبارزه؛ دریک نگاه کلان، اولین میدان جهاد ملت بزرگ ما، جبهه تمدنی است. دریک سو، جهان گسسته از آسمان و منقطع از دین و معنویت و در سوی دیگر جبهه اسلام ناب محمدی به نمایندگی ایران انقلابی. پرچمداران این مبارزه از ابتدا، بزرگانی از شاگردان مکتب فکری امام راحل و علامه طباطبایی چون؛ علامه شهید مطهری، علامه مصباح یزدی و آیت الله جوادی آملی و.. بوده و هستند. بدون تردید ستاره قدر اول این آسمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای است که طلایه‌دار این مبارزه تمدنی در کشاکش تمدن اسلامی و تمدن غرب هستند.

جبهه دوم مبارزه؛ مقابله با جریان فکری غربگرا و شیفتگان تمدن رو به انحطاط غرب است. آنانی که نگاهشان به اسلامِ حداقلی است و اساسا تحقق حاکمیت اسلام را امری ناممکن می‌دانند و بر این باورند که برای اداره جامعه، ما ناگزیر از روی آوردن به غرب و فرآورده‌های فکری و علمی آنان هستیم.

جبهه سوم مبارزه؛ میدان مبارزه با کسانی است که یا به‌علت ضعف بنیه فکری و یا به جهت گرفتار آمدن به چرب و شیرین دنیا، دست از آرمان‌هایی که برای آن مبارزه کرده و یا جنگیده‌اند، شسته‌اند. یا به گوشه‌ای رفته و انزوا برگزیده‌اند و یا عملاً به میدان مقابله با آرمان‌های گذشته خود آمده‌اند. فقدان معرفت و بصیرت از یکسو و نداشتن استقامت از سوی دیگر دو علت عمده‌ی پشیمانی و بریدن این‌هاست.

نکته مهم این‌که میدان عملیات افسران و سربازان هر سه جبهه، در گستره کشور انقلابی ایران و حتی در سطوح مختلف مسؤولیت حضور دارند و فعال هستند و خطر اصلی از همین جاست؛ «نفوذ».

حمله به افکار و قلب‌ها با شبهه‌سازی و شهوت‌انگیزی‌

هر یک از این سه گروه که عموما از نخبگان و خواص جامعه هستند، ضریبی از تأثیر و نفوذ را بر مردم و افکار عمومی می‌گذارند. امپراطوری رسانه‌ای استکبار نیز با تمام قوا به میدان حمایت از ایشان آمده و می‌آیند و ده‌ها و صدها برابر حرف‌ها و سخنان این‌ها را بازتاب می‌دهند و بستر فکری و ذهنی و زمین افکار عمومی را آلوده و مسموم می‌سازند. جنگ‌شناختی و ادراکی همین جا شکل می‌گیرد و دشمنان، با تولید «شبهه»ها و برانگیزاندن «شهوت»ها، زمین فکر و قلب و زمینه‌ی اذهان و دل‌ها را نشانه می‌روند. ابزارشان هم در عصر حاضر بیش از هرچیز رسانه ـ باتمام تنوع آن ـ است

حجت الاسلام حکیمی فر ـ امام جمعه توپ آغاج

230810