زمانی در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

بهترین استراتژی برای معامله گران بازار سهام در هفته پیش رو/ ابهام در بازگشت رونق به بازار بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: : برای نتیجه گیری زود است که بازار روند مثبت خود را گرفته یا خیر، ولی به نظر من خیلی از سهم ها در این قیمت ها جذاب هستند و افرادی که نگاه بلند مدت به بازار سرمایه دارند موفق و پیروز می شوند.

حسین زمانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پرسون در خصوص بهترین استراتژی برای معامله سهامداران بازار بورس در هفته پیش رو گفت: با توجه به خبرهای مثبت سیاسی و همچنین الحاق EPS ها به گزارشات شرکت‌ها و نزخ دلار که بالا بیست هزار تومان تثبیت شده، ازنظر کارشناسان PVE در حال حاضر بسیار جذاب شده است.

زمانی بیان کرد: بیشتر شرکت ها PVE جذابی دارند و در بازار هم PVE خیلی از نهاد های بنیادین به محدوده زیر۱۰رسیده است. نهایتا توصیه بنده به سهامداران این است که صبر پیشه کنند. سهم های آن ها مطمعنا به جایگاه و ارزش ذاتی خود با این همه خبر های مثبت خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوال آیا تغییر رییس سازمان بورس تأثیری در روند مثبتی بازار داشت؟ پاسخ داد: خیر تاثیر خاصی نداشته است. بیشتر سهم‌ها به خصوص شاخص‌ها و حتی سهم‌های شاخص هم وزن نیز اکثرا به نقاط حمایتی تاریخی خود رسیدند و بخاطر همین بازار واکنش نشان داد واین امر توأم با ورود رئیس سازمان بورس جناب آقای دکتر دهقان دهنوی شد. وگر نه به لحاظ کلی سهم ها به جایگاه مثبتی رسیده بودند به خاطر همین بازار واکنش مثبتی نشان داده بود.

این کارشناس بازار سرمایه تصمیم گیری در خصوص ادامه دار بودن روند مثبت بازار بورس را زود دانست و ادامه داد: برای نتیجه گیری زود است که بازار روند مثبت خود را گرفته یا خیر، ولی به نظر من خیلی از سهم ها در این قیمت ها جذاب هستند و افرادی که نگاه بلند مدت به بازار سرمایه دارند موفق و پیروز می شوند.

زمانی افزود: هنوز نسبت به تصمیم و نتیجه گیری روند مثبت ادامه دار شاخص ها زود است چون طبیعتا باز مقاومت‌هایی در سر راه شاخص در محدوده تقریبا۲۹۰هزار و مجددا در محدوده ۱۳۳۰هزار داریم. فعلا باید صبر کنیم ببینیم واکنش بازار چه است و بیشترین چیزی که الان بازار از آن رنج می برد کمبود نقدینگی است.امیدواریم بازار به آن اعتماد اولیه خودش برسد و مجددا سهامداران خوب و بزرگ به بازار برگردند وانشالله که این اتفاق رخ می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان بیان کرد: خروج سرمایه در پی ریزش بازار بورس در کاهش نقدینگی تاثیر داشت. شاهد خروج یک پنجم نقدینگی وارده به بازار بورس بودیم. همان نقدینگی نیزبه نوعی ریزشی و کاهشی شده است و مجددا به دنبال پناهگاه امنی که به بازار برگردند و اگر خبرهای خوب سیاسی نرخ دلار و چشم انداز مثبت سیاسی و چشم انداز مثبت برجام را در نظر بگیرید و همه این موارد نقدینگی جدید را کنار خودش داشته باشد، بازار مجددا سودی به خودش می گیرد.ولی برگشت آن به بازار در روزهای اوج هنوز در ابهام است.

230629