فردین حکیمی:

با واحدهای صنعتی آلاینده، برخورد قاطع خواهیم داشت

نشست مشترک سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز و مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد در خصوص مسائل زیست محیطی برگزار شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، علی مهدی پور، سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز خاطرنشان کرد: هدف همه ما خدمت رسانی به جامعه است بنابراین باید نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنیم و نسبت به آن توجه و آگاهی داشته باشیم.

وی ضرورت توجه به الزامات زیست محیطی توسط واحدهای صنعتی را مهم دانست و بیان داشت: نقش مسئولان بهداشت، ایمنی، محیط زیست و آتش نشانی در این زمینه اهمیت دارد و همه در قبال آلودگی هوا، خاک و آب مسئول هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه حرکت در جهت توسعه پایدار از مهم ترین اهداف ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی است، اظهار کرد: مدیران شرکت شهرک های صنعتی استان باید همانند سال های گذشته با به کار گیری معیارهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست در مسیر توسعه پایدار گام بردارند.

مهدی پور گزارشی از مهم ترین اقدام ها و فعالیت های صورت گرفته در راستای جلوگیری و پیشگیری از خطرات انسانی و زیست محیطی درسطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان ارائه داد و افزود: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد با استقرار سیستم های پایش لحظه ای پساب، مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی، توسعه فضای سبز، ایجاد دفتر ایمنی، بهداشت و محیط زیست در شهرک صنعتی با رعایت ضوابط و معیارهای استقرار واحدهای صنعتی، مدیریت پسماند، مدیریت پایش و کنترل صنایع آلاینده، ایجاد ایستگاه های آتش نشانی و خدمات ایمنی به بهره برداری رسیده است.

در ادامه نشست؛ فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز با تاکید بر رعایت الزامات زیست محیطی توسط واحدهای صنعتی تصریح کرد: برخی از واحدهای صنعتی که هیچ الزام محیط زیستی را رعایت نمی کنند، علاوه بر تهدید سلامت عمومی به سلامت خود و کارکنان توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ حقوق و سلامت مردم هیچ گونه مماشاتی با واحدهای صنعتی آلاینده نداریم، افزود: برای محیط زیست اولویت نخست، مردم هستند و ضروری است به حقوق شهروندی آنها توجه شود.

حکیمی ادامه داد: مهتمرین راهکار برون رفت از مشکلات موجود در حوزه محیط زیست، ایجاد حس مسئولیت اجتماعی در بین مسئولین و کارکنان واحدهای صنعتی است تا اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های زیست محیطی را به نحو احسن انجام دهند.

222822