تقویت و ارتقاء اشتغال زندانیان زندان های استان البرز

دادستان مرکز استان البرز به همراه مدیر کل زندان های استان البرز، ضمن بازدید از اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی کرج، اشتغال زندانیان که در طرح تحول قوه قضائیه توسط رئیس دستگاه قضا ابلاغ شده بود را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش سایت خبری پرسوناز البرز، حسین مددی، دادستان مرکز استان البرز به همراه اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان های استان، از اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی کرج به منظور تقویت و ارتقاء اشتغال زندانیان بازدید بعمل آوردند.

حسن مددی، در حاشیه این بازدید، با بیان اینکه اشتغال زندانیان در طرح تحول قوه قضائیه توسط رئیس دستگاه قضا ابلاغ شده است، تصریح کرد: در دیدار اخیر رئیس سازمان زندان‌ها، مقرر شد تا در خصوص اشتغال زندانیان برنامه ریزی شود. جلسه امروز هم که با حضور مدیر کل زندان‌های البرز و مسؤولان اردوگاه کاردرمانی در این خصوص برگزار شد جلسه خوبی بود و از نزدیک فعالیت‌ها مشاهده گردید و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

این مسئول اظهار داشت: مقرر شد اشتغال زندانیان در ۲ بخش پیگیری شود که یک بخش استفاده از ظرفیتِ شرایط و تسهیلاتی است که در قانون پیش بینی شده و شامل نظام نیمه آزادی و پابند الکترونیکی است.

وی اضافه کرد: اشتغال و اعزام به کار زندانیان می تواند پس از آزادی نیز شامل حال آنان شود چرا که برخی از کارگاه ها پس از آزادی زندانی، کار او را به صرفه و صلاح خود می‌داند. بنابر این با این اقدام فرصت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد فراهم می‌شود.

در ادامه اسماعیل جمیاری ضمن اشاره به برگزاری جلسه کمیته اشتغال زندانیان البرز، خاطرنشان کرد: این جلسه در راستای تحقق اهداف سازمانی و هدف گذاری اشتغال ۵۰ درصدی ابلاغی از سوی ریاست سازمان زندان‌های کشور تشکیل شد که خوشبختانه با حمایت و استقبال دادستان مرکز استان همراه بود.

وی افزود: پر کردن اوقات فراغت زندانیان و نیز اشتغال آنان علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی باعث کسب درآمد و توانمندی آنان می‌شود و یقیناً یکی از ابزار اثرگذار در اصلاح و تربیت، اشتغال و حرفه آموزی است که امیدواریم با بسیج امکانات در این خصوص اقدامات مؤثری انجام پذیرد.

جمیاری در پایان گفت: طبق نتایج مذاکرات صورت گرفته در این جلسه، در فاز اول تا سقف ۵۰۰ نفر از مددجویان را می توان به اردوگاه حرفه آموزی منتقل کرد که با این اقدام علاوه بر کاهش جمعیت کیفری ندامتگاه کرج، زمینه اشتغال و اعزام به کار این افراد فراهم خواهد شد.

222497