مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

آماده سازی گلزار شهدا برای برگزاری برنامه های فرهنگی

سلیمان رستمیان با اشاره بر اینکه گلزار شهدا محل رجوع است، گفت: که با تعبیه حجله عروس و داماد، سعی شده برای بعضی از برنامه های فرهنگی مثل عقد، ازدواج آماده سازی شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، سلمان رستمیان با بیان اینکه گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) حصارک کرج چهارمین گلزار شهدای کشور است که متناسب با گلزارهای بزرگ در گذشته ساماندهی نشده بود، افزود: این گلزار در گذشته بخش کمی از آن ساماندهی شده بود ولی به مرور زمان دچار فرسودگی مصالح شد

وی تصریح کرد: پیش از این یک طرح پیشنهادی در خصوص اجرای پروژه داده بودند که مهندس مشاور با یک روشی که خودشان پیش بینی کرده بودند بازسازی را انجام دهند ولی سال گذشته مقام معظم رهبری در زیارت یکی از گلزارهای شهدا، فرمودند که «معنویت گلزارها نباید از بین برود و این روش یکسان سازی کار درستی نیست».

این مسئول ادامه داد: پس از توقف یکسان سازی طبق دستور مقام معظم رهبری، با اعتراضاتی از سوی مردم برای بهسازی گلزار شهدا روبرو شدیم به همین منظور کارگروهی متشکل از مجموع کارگروه های استانی در خصوص ساماندهی گلزار شهدا تشکیل و نشست های متعددی را برای جمع آوری نظرات برگزار کردیم.

رستیمیان با اشاره به کسب اجازه از رئیس وقت سازمان بنیاد شهید کشور،‌ حجت الاسلام شهیدی (که دو روز گذشته به رحمت خدا رفتند) ، عنوان کرد: با لحاظ کردن نظر مقام معظم رهبری، ساماندهی را انجام دهیم که کارگروهی در این زمینه تشکیل شد و در این کارگروه نمایندگانی از استانداری، حفظ آثار، بنیاد شهید، سپاه، اوقاف و افراد فرهنگی حضور داشتند تا به یک طراحی جدید برای ساماندهی گلزار شهدا با همکاری شهرداری برسیم.

وی اظهار داشت: فاز A را با حضور نماینده ولی فقیه در استان اجرا کردیم و نظر امام جمعه کرج دراین زمینه نظر مثبت دادند همچنین فاز اول، دوم و سوم سال گذشته انجام شد و شهرداری همکاری کرد ولی پس از آن منابع برای تکمیل طرح تامین نشد.

رستمیان یادآور شد : بنا بود این طرح تا شهریور ماه به اتمام برسد ولی شورای شهر و شهرداری تاخیر در پرداخت اعتبار داشتند تا اینکه لایحه به شورا رفت و دوباره مناقصه برگزار شد و پیمانکار برنده شد و اکنون پروژه یکسان سازی گلزار شهدا در حال اتمام است.

وی با تاکید بر اینکه پیش از آغاز طرح برای تمام خانواده شهدا فرمی فرستاده شده و نظرخواهی شده مبنی بر اینکه آیا مایل به بازسازی مزار شهیدشان هستند که همه آنها با امضای فرم نظر مثبت داشتند، افزود: پروژه یکسان سازی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) با لحاظ کردن منویات مقام معظم رهبری انجام شد و با زیباسازی گلزار سعی شده هیچ سنگ مزاری تغییر نکند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در پایان افزود: مبلمان سازی خوبی در این گلزار انجام خواهد شد و با توجه به اینکه گلزار شهدا محل رجوع است، سعی شده برای بعضی از برنامه های فرهنگی مثل عقد ازدواج آماده سازی شود که حجله عروس و داماد تعبیه می شود.

222414