در قالب طرح «سردار سلیمانی»؛

در کردستان تست کرونا، درب منازل گرفته می شود

مسئول بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: برای رصد بهتر وضعیت بیماری کرونا در کردستان، تست کرونا درب منازل مردم استان کردستان در قالب طرح «سردار سلیمانی» گرفته می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محسن رمضان زاده، مسئول بسیج جامعه پزشکی کردستان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رصد بهتر وضعیت بیماری کرونا در کردستان، تست کرونا درب منازل مردم استان کردستان در قالب طرح «سردار سلیمانی» گرفته می شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: این طرح از آغاز ماه جاری در یکی از مناطق سنندج آغاز شده است و از هفته آینده در 4 منطقه دیگر این شهر انجام می شود.

رمضان زاده عنوان کرد: برای اینکه از همه مردم استان تست کرونا گرفته شود از ظرفیت پایگاه های بسیج در سطح شهرها و روستاهای کردستان استفاده خواهیم کرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: همچنین اگر فردی با تماس با مرکز بهداشت محل، یا سامانه۴۰۳۰ یا ثبت در پایگاه اینترنتی سلامت به آدرس salamat.gov.ir اعلام کند علایمی از بیماری کرونا دارد، تیم مستقر در منطقه به منزل او رفته و تست مذکور از وی گرفته می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خوشبختانه تست کرونا در کمتر از 25 دقیقه نتیجه مثبت یا منفی بودن آزمایش را مشخص می کند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: در صورتی که خانواده فرد مبتلا از توانایی مالی برخوردار نباشد با کمک ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) و بسیج سازندگی، بسته‌های کمک معیشتی و حتی غذای گرم به آنها داده می‌شود.

رمضان زاده در ادامه سخنان خود عنوان کرد: اجرای طرح سردار سلیمانی تا ۶ ماه دیگر ادامه خواهد داشت، لذا از مردم استان درخواست داریم که با تیم های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

221846