در گفتگوی کوتاه با یک پزشک بیماران مبتلا به کرونا، مطرح شد؛

آینده مبهم ویروس منحوس

دکتر نوید عسگری فراهانی درباره پیش بینی ها از وضعیت شیوع ویروس کرونا در فصل زمستان می گوید: با اینکه هیچ چیز در مورد این بیماری قطعی نیست اما فرضیه احتمال شیوع بیشتر و وارد شدن به مرحله ی مرگ و میر بیشتر را داریم.

به گزارش سایت خبری پرسون، ماسک زدن در زیر بارش ها، از جمله دغدغه های دیگر پیش روست. دکتر عسگری تأیید می کند که نباید ماسک، رطوبت پیدا کند و بهتر است به فکر پوشاندن آن و یا حتی استفاده از دو ماسک بود. البته که استفاده از ماسک هم یک راه تضمین قطعی برای محافظت از کرونا نیست! .
عسگری برای تقویت سیستم ایمنی بدن؛ استفاده از ویتامین C، روی، ویتامین D، مایعات و میوه جات را در کنار استراحت پیشنهاد می کند.
از ایشان درباره قطعیت نتایج آزمایش های کرونا می پرسم که می گوید: خیلی به تست اعتقادی ندارم و حاضر نیستم تست بدهم. تست، ۴۰ درصد منفی کاذب دارد و ترجیح می دهم برای آن اقدام نکنم مگر آنکه علامت حاد و شدید پیدا شود و نیاز به بستری و درمان قوی تر باشد. ترجیح می دهم از ریه ام CT Scan بگیرم تا مطمئن شوم درگیر نشده است. در کل خیلی نمی شود به آزمایش اکتفا کرد و علائم مهم ترند؛ مهم این است که ویروس به ریه نزده باشد.


بیشتر یخوانید:

تاکنون هیچ داروی قطعی کرونا در جهان کشف نشده است

راهکار ساده بازگشت حس بویایی


وی علائمی چون کمردرد، بدن درد و سردرد را نشانه های شایعی از کرونا در این روزها می داند و در خصوص ساخت واکسن این بیماری نیز معتقد است با توجه به جهش های فعلی ویروس کرونا، خیلی نمی توان به واکسن امیدوار بود.
پزشک بیمارستان فولادشهر اصفهان به ویژگی های ژنتیکی مختلف هر منطقه و تأثیرش بر کنترل این ویروس اشاره می کند و آن را از زمینه های مؤثر مهار موفق شیوع بیماری در شرق به نسبت ایران و یا کشورهای اروپایی بر می شمرد.

221844